آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
ورزشی
۹

وزارت ورزش: ابهامی در برگزاری انتخابات وزنه برداری وجود ندارد

مدیرکل دفتر امورمشترک فدارسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری بدون هیچ ابهامی و بر اساس مقررات برگزار شده است.

سید محمد شروین اسبقیان درباره اعتراض نامزدهای انتخابات فدراسیون وزنه برداری و تاخیر در صدور حکم ریاست علی مرادی گفت: تاخیری در این باره وجود ندارد و حکم وی از سوی وزیر ورزش و جوانان و پس از طی مراحل اداری به زودی امضا می شود.

اسبقیان ادامه داد: انتخابات فدراسیون وزنه برداری برابر مقررات برگزار شد و اگر ابهامی وجود داشت در مجمع مطرح می کردیم.

وی اضافه کرد: نیازی نبود انتخابات به دور دوم کشیده شود هر جا برای نامزدها ابهامی هست ما توضیح خواهیم داد. انتخابات انجام شده و بر اساس صورت جلسه مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری است.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی درباره شایعه انصراف امیررضا خادم از نامزدی در انتخابات فدراسیون کشتی افزود: اطلاعی ندارم. تاکنون نیز وضعیت سه نامزد کشتی مشخص نیست و از سوی دستگاه های نظارتی در حال بررسی است.

اظهار نظر اسبقیان درباره انتخابات فدراسیون وزنه برداری در شرایطی است که دیروز برخی ابهامت درخصوص وزنه برداری مطرح شد. طبق ماده یک بند 12 آیین نامه انتخابات فدراسیون های ورزشی که با امضای وزیر ورزش به فدراسیون ها ابلاغ شده است، تعداد رای برای انتخاب رئیس اکثریت مطلق است، اکثریت با حد نصاب نصف به اضافه یک، آرا قابل قبول اعضای حاضر در مجمع باید باشد، اما از آنجا که تعداد اعضای مجمع وزنه برداری 43 نفر بوده است، نصف مجمع به اضافه یک رای، 22/5 رای می شود اما اکنون که مرادی با 22 رای رئیس شده یعنی قانون نصف مجمع به اضافه یک رای رعایت نشده است. همین مسئله باعث اعتراض برخی کاندیداها شده است و به وزارت ورزش نامه اعتراضی نوشته اند.