آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۵
اقتصادی
۴

یک مسئول: واردات لوازم آرایشی و بهداشتی متوقف شد

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی اعلام کرد: واردات کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی به غیراز عطریات از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شده است.

حمید مقیمی؛ در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات کلیه لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات با قرارگیری در گروه اولویت چهار ارزی متوقف شده است. پیش از این نیز تعرفه واردات لوازم آرایشی 36 درصد و لوازم بهداشتی 26 درصد تعیین شده بود.

وی افزود: در سال 1397 در نشست مشترک انجمن واردکنندگان و انجمن تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی با محوریت و مدیریت وزارت صمت و با حضور و نظارت سازمان غذا و دارو و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا طی سه جلسه کاری فشرده بر این امر توافق گردید که بخشی از کالاهایی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید و تامین آن را ندارند توسط واردات رسمی به بازار عرضه شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران ادامه داد: همچنین مقرر شد در سال 1398 بخشی از کالاهای بهداشتی و آرایشی مشخصا به صورت مشروط و بخشی دیگر از طریق واردات اما منوط به ایجاد شرایط تولید داخلی با اعمال مدت زمان محدود وارد کشور شوند.