آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۵
حوادث
۱۰

واکنش شورا و شهردار تهران به نامه سازمان بازرسی در مورد انتخابات شورایاری

شهردار تهران گفت: با توجه به مصوبه دولت ما طبق برنامه انتخابات شورایاری ها را برگزار می کنیم.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در سه شنبه بدون خودروی این هفته، درباره تکلیف انتخابات شورایاری ها با توجه به نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به روسای قوای سه گانه و وزیر کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این انتخابات، گفت: درخصوص قانونی یا غیرقانونی بودن این انتخابات نمی توان قطعی صحبت کرد، چون پنجمین دوره است که برگزار می شود و مصوبه دولت را هم دارد.

حناچی افزود: در قانون اساسی انجمن ها زیر مجموعه شورای شهر دیده شده است اما با این حال شهرداری تهران و شورای شهر تابع قانون هستند .

وی تاکید کرد: اگر همه مسئولان ذی ربط نظرشان این باشد که این انتخابات برگزار نشود، برگزار نمی کنیم اما در شرایط فعلی و با توجه به مصوبه دولت ما طبق برنامه انتخابات شورایاری ها را برگزار می کنیم.

شورا مخاطب نامه سازمان بازرسی درباره انتخابات شورایاری ها نبود

همچنین سخنگوی شورای شهر در مورد نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد عدم برگزاری انتخابات شورایاری با بیان این که مخاطب این نامه شورای شهر نیست، گفت: بحث این است که سران سه قوه از طریق اختیارات ویژه تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند که یا انتخابات شورایاری ها قانونی شود و یا این که برگزار نشود.

گفتنی است، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به روسای قوای سه گانه و همچنین وزیر کشور برگزاری انتخابات شورایاری ها را تا زمان وضع مبانی قانونی برای برگزاری آن، غیرقانونی دانسته و خواستار جلوگیری از برگزاری این اقدام غیرقانونی شده است.

طبق اعلام قبلی، انتخابات شورایاری قرار است چهارم مرداد برگزار شود.