آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۴۴۱۶
جامعه
۱۳
خبر کوتاه

از دکتر سلام تا دختران انقلاب

گروه اجتماعی: وقتی همزمان با روز گرامیداشت عفاف و حجاب گردهمایی با نام «دختران انقلاب» توسط گروه «آمرین صراط» برگزار شد، قرار نبود آنچه بیشتر از همه مورد توجه قرار گیرد، سخنان طنزپردازی باشد که در اجتماع گسترده ای از زنان، عده ای دیگر از زنان را با کلمه «حیوان» مورد خطاب قرار داد.

علی زکریایی، مداح سابق و طنزپرداز فعلی در گفت وگو با ایرناپلاس در مورد صحبت هایش در روز مراسم توضیحاتی داده است: «یک مبحث معرفتی پشت حرف های من است. وقتی خدا می گوید آنها مثل حیوان هستند یا در آیه دیگری در قرآن می گوید: اخسئوا فیها؛ یعنی خدا به آنها می گوید «چخه» یعنی رسما می گوید: سگ، شما سگ هستید. من حرفم با کسانی بود که به آدم حمله می کنند و باید کم کم به اینها بگوییم چخه؛ چون وقتی می گویی خانم حجابت را رعایت کن، می زنند و حمله می کنند و هل می دهند. الان در اخبار جمهوری اسلامی درباره داعشی ها می گویند: ده قلاده داعشی. اینها از دایره انسانیت خارجند. نوچه های مسیح علینژاد هم از دایره انسانیت خارجند. یک وقت طرف گول خورده، اینها نوچه نیستند و نوچه مسیح یعنی کسی که از او پول گرفته است. نوچه مسیح یعنی کسی که در روز چهارشنبه روسری سفید دستش می گیرد.»

زکریایی در چند سال گذشته با راه اندازی رادیو مون و حضور در شبکه های اجتماعی با برنامه های طنز سیاسی که با عنوان «دکتر سلام» منتشر می شود به نقد عملکرد دولت می پردازد.