آرشیو پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۶
اخبار کشور
۳

بخشی از ارز مورد نیاز دانشجویان بورسیه تامین می شود

معاون اداری مالی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تعامل بانک مرکزی بخشی از ارز مورد نیاز دانشجویان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خارج از کشور تامین می شود.

محمدتقی نظرپور ، در گفت و گو با ایرنا در خرمشهر افزود: امسال با وجود مشکلات مالی دولت ارز دانشجویان که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند را تامین خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا تلاش آموزش عالی کشور اتخاذ راهکار مناسب برای مقابله با تحریم و بی اثر کردن آن است که در این راستا اولین اقدام صرفه جویی در هزینه های دانشگاه های دولتی در سال تحصیلی آینده و الکترونیکی کردن پایان نامه ها به جای چاپ کاغذی است.

وی در بخش دیگری به طرح های در دست اجرا در مجموعه دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: حدود 200 هزار مترمکعب فضای آموزشی با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای 55 درصد در کشور در دست اجراست.

معاون اداری مالی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در سال تحصیلی جدید 40 الی 50 هزار متر مربع به فضای آموزش عالی کشور اضافه می شود.

نظرپور در ادامه به اعتبارات وزارت علوم نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود 17 هزار میلیارد ریال اعتبار امسال به مجموعه دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم اختصاص یابد و امید است بتوانیم در سال های آتی با تامین منابع مالی طرح های دانشگاهی در دست اجرا تکمیل و به بهره برداری برسند.