آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۴۸
بین الملل
۹

خبر

نظرسنجی بلومبرگ نشان داد؛ کاهش میزان افتخار به آمریکایی بودن در میان مردم ایالات متحده

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حکایت از آن دارد که در نتیجه اقدامات «دونالد ترامپ» میزان افتخار به آمریکایی بودن در میان مردم این کشور کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، بر اساس نتایج این نظرسنجی میزان افتخار به آمریکایی بودن در ایالات متحده از سال 2001 تا کنون به کمترین میزان خود رسیده است.این کاهش افتخار به آمریکایی بودن در نتیجه اقدامات و اظهارات دونالد ترامپ به وجود آمده است.بر اساس نتایج این نظرسنجی، در حال حاضر کمتر از 50 درصد از آمریکایی ها به آمریکایی بودن خود افتخار می کنند.این در حالی است که در سال 2004 میلادی 70 درصد آمریکایی ها به این موضوع افتخار می کردند.

علت این ریزش نیز کاهش شدید حس وطن پرستی دموکرات ها و افراد مستقل از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور این کشور است.طبق این نظرسنجی، تنها 22 درصد دموکرات ها می گویند که از آمریکایی بودن احساس غرور می کنند. این آمار برای جمهوری خواهان 76 درصد است.

«یوسف بن علوی» شنبه به تهران می آید

رسانه های خارجی از سفر وزیر خارجه عمان به ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه عمان اعلام کرد که یوسف بن علوی وزیر خارجه این کشور روز شنبه به تهران سفر می کند.وی در جریان این سفر با مقامات ایران درخصوص تحولات اخیر منطقه گفت وگو خواهد کرد.این دیدار در چارچوب روابط دوجانبه و رایزنی های مداوم میان دو کشور به ویژه رویدادهای اخیر منطقه صورت می گیرد.

دفتر حزب چپ آلمان تهدید به بمب گذاری شد

دفتر حزب چپ آلمان در برلین در پی تهدید به بمب گذاری تخلیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو آلمان، یکی از سخنگویان حزب چپ آلمان اعلام کرد: دریافت یک ایمیل تهدید آمیز مبنی بر انجام بمب گذاری در محل دفتر حزب چپ در برلین سبب شد تا با نظارت نیروهای امنیتی دفتر حزب تخلیه شود.

وی در ادامه افزود: نیروهای پلیس در حال بررسی موضوع بوده و به محض مشخص شدن سرنخ های موثق اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.