آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۶۲
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده نام آشنای ایران ساعت 19 چهارشنبه دوم مردادماه در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، بعد از خیابان مطهری با علاقه مندانش به گپ و گفت می نشیند.

رسول آبادیان (نویسنده و منتقد)، فاطمه محمدی (مدیر موسسه نوین کتاب گویا) و لیما صالح رامسری (مدیر انتشارات معین) حضور خواهند داشت و درباره کتاب «قاشق چایخوری» گفت وگو می کنند.

نمایش «آشغالمرد» به نویسندگی ماتئی ویسنی یک، کارگردانی امیر رمضانی و تهیه کنندگی سیامک سلطانی از روز یکشنبه 6 مرداد ساعت 20:30 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. در این اثر نمایشی، مهدی رادین خواه، سیامک سلطانی، نیکتا سادات شیرنگی، فریبا صارمی، سیما نجفی زاده و دریا وهاب به ایفای نقش می پردازند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: جمعه بازار کتاب با هدف جذب مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و تبادل کتاب، در اهواز راه اندازی می شود. به گفته مسوولان این استان قرار است از تابستان امسال در مناطق مرکزی شهر اهواز مرکزی برای فروش کتاب های نو و دست دوم در نظر گرفته شود.

خانه هنرمندان ایران از 5 تا 12 مرداد تعطیل است. این مجموعه هنری پس از سپری کردن ایام کاری فشرده، تعطیلات تابستانی خود را از 5 مرداد آغاز می کند و تعطیلاتش تا 12 مرداد نیز ادامه خواهد داشت. بر این اساس تمامی واحدهای خانه هنرمندان ایران، به استثنای تماشاخانه استاد انتظامی و برنامه نمایش فیلم های گروه سینمایی هنر و تجربه، در روزهای مذکور تعطیل خواهند بود.

گروه موسیقی «آن» که سابقه چندین سال فعالیت در گروه «همنوازان شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی را دارند روزهای 4 و 5 مرداد ماه از ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران کنسرت برگزار می کنند. کنسرت «از من نشان» شامل دو قسمت است که بخش اول دربرگیرنده دونوازی تار و تنبک خواهد بود و در بخش دوم گروه نوازی اجرا می شود.