آرشیو سه‌شنبه ۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۶۲
بورس کالا
۱۵
خبر بنگاه ها

تسهیل دسترسی به صنایع مستقر در منطقه ویژه لامرد با اعتبار 300 میلیارد ریالی

گروه بنگاه ها : مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اجرای بیش از 73 کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت با اعتباری معادل 300 میلیارد ریال درسایت صنایع انرژی بر لامرد منجر به سهولت دسترسی به صنایع بزرگ مستقر در این منطقه شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد،مدیر عامل این منطقه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی درون سایت صنعتی این منطقه گفت: تقویت زیرساخت های ارتباطی هموار کننده مسیر اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی است، بنابراین در منطقه ویژه لامرد جاده شریانی دسترسی صنایع با دو باند آسفالته به عرض 16 متر از محور لامرد -خنج و ورودی سایت، دسترسی به ساختمان درب خروج گمرک منطقه ویژه، نیروگاه برق غدیر انرژی و کارخانه آلومینیوم جنوب را امکان پذیر کرده است.

فریدون فدایی دولت افزود: این جاده از ورودی سایت به صورت مستقیم با دو باند به طول 6200 متر به اراضی مرکزسایت رسیده و از آنجا دو شاخه شده که یک مسیر آن پس از گذر از رودخانه مهران به اراضی تفکیکی برای واگذاری به سرمایه گذاران صنعت سیمان می رسد و ازآنجا با طول 6500 متر پس از طی بخش پتروشیمی به جاده پیرامونی فنس ضلع غرب منتهی می شود، شاخه دیگر آن به طول 1600متر، عامل دسترسی به منطقه نیروگاهی و سایت نیروگاه خورشیدی پتروفرآیند کرخه است.

وی با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های جاری ادامه داد: در مجموع جاده های شریانی اصلی و دسترسی فرعی صنایع به طول 30 هزار و 550 متر با 19 دستگاه پل برای عبور آب های سطحی و 66 دستگاه اسلیو (غلاف) برای عبور تاسیسات زیرزمینی و 27 عدد حوضچه تاسیساتی (هندهول) اجرا شده است. فدایی دولت همچنین با اشاره به حجم عملیات این پروژه ها افزود: در اجرای جاده های شریانی اصلی و دسترسی فرعی مقدار 38 هزار تن آسفالت، 108 هزار و 665 تن مصالح اساس سنگی، 2 میلیون و یک هزار و 500 تن مخلوط (کوهی و رودخانه ای) و مقدار 5200 مترمکعب بتن به کار رفته است.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو با ابراز رضایت از روند تقویت و تکمیل زیر ساخت های این منطقه تصریح کرد: پیشرفت های مشهود و محسوسی که در فرآیند ایجاد زیر ساخت ها به دست آمده منجر به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در این کانون مهم صنعتی شده است و به زودی در این ارتباط اطلاع رسانی می شود. منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است.