آرشیو چهارشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۴۹
بین الملل
۹

ظریف: مصادره نفت ایران راهزنی است

وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری ضمن تبریک گفتن به «بوریس جانسون» به دلیل انتخابش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، توقیف نفتکش «گریس 1» در جبل طارق را «راهزنی» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در یک پیام توئیتری به انتخاب جانشین «ترزا می» در منصب نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد و بار دیگر توقیف نفتکش «گریس 1» از سوی انگلیسی ها را محکوم کرد.

دقایقی بعد از پیروزی «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق انگلیس در رقابت با «جرمی هانت» وزیر امور خارجه کنونی این کشور برای تصاحب مقام نخست وزیری انگلیس، وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری درباره این موضوع و تنش ها در روابط دو کشور پیامی توئیتری منتشر کرد .محمد جواد ظریف در این پیام نوشت: «مصادره نفت ایران از سوی دولت (ترزا) می با دستور آمریکا، راهزنی است. من به بوریس جانسون همکار قدیمی ام به خاطر نخست وزیر بریتانیا شدن تبریک می گویم».

وزیر خارجه ایران افزود: «ایران خواهان درگیری نیست اما ما 1500 مایل نوار ساحلی در خلیج فارس داریم و اینها آب های ما است و از آنها حفاظت خواهیم کرد».اظهارات ظریف درباره حفاظت ایران از نوار ساحلی خود در خلیج فارس در حالی صورت گرفته که مقام های لندن در روزهای اخیر با اشاره به توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» انگلیس، ایران را به انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرده و از تقویت حضور نظامی در این منطقه خبر داده اند.