آرشیو چهارشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۶۳
فرهنگ و هنر
۲۱

تازه ها

هوتن شکیبا کتاب صوتی منتشر کرد

هوتن شکیبا کتاب صوتی «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی با ترجمه احسان کرم ویسی را روایت و آن را روخوانی کرده است. این رمان یک فانتزی سیاه تکان دهنده است که بعد از انتشار در سال 2007،توجه فراوانی برانگیخت.

رمان عجیب ژان تولی نویسنده و فیلم نامه نویس فرانسوی، هجوی است تمام عیار درباره مرگ و امید. رمان درباره یک دکان فروش ابزار و ادوات خودکشی است که همه جور خنزرپنزری در آن یافت می شود. از انواع سم تا طناب های دار، از انواع سلاح های کمری مناسب برای انتحار تا ویروس های کشنده. یک فروشگاه منحصربه فرد در زمان و مکانی نامعلوم. رمان گره خورده است به نام برخی از مهم ترین چهره های ادبی و هنری که خود را کشته اند؛ میشیما، مرلین مونرو، ونسان ونگوگ و... تقاضا بسیار زیاد است تا اینکه روزی پسری وارد این مغازه می شود و با خودش تحولی به همراه می آورد. هوتن شکیبا از بازیگران موفق سینما، تئاتر و تلویزیون است که سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را به خاطر بازی در فیلم«شبی که ماه کامل شد» به دست آورد.

«بهشت مامان غیضه» پشت ویترین کتابفروشی ها

رمان «بهشت مامان غیضه» نوشته بثینه العیسی نویسنده کویتی که تاکنون چندین جایزه معتبر ادبیات عرب و بین المللی را دریافت کرده است با ترجمه روح الله رحیمی، روانه بازار کتاب شد. رمان «بهشت مامان غیضه» داستان زندگی اعضای یک خانواده هشت نفره است که جز یکی همه زن هستند.

غیضه، سرپرست و بزرگ خانواده، اگرچه خود زن است، اما دلبسته و نگهبان قوانین مردسالارانه جامعه خویش است. غیضه گاه با تدبیر مقتدرانه و گاه با عواطف مادرانه اش تلاش می کند در چارچوب خانه خود بهشتی بی مثال برپا کند؛ بهشتی که نورچشمی و پادشاه آن تنها مرد خانواده و یادگار تنها پسر او، «فهاد» است. غیضه برای آنکه فهاد، گل سرسبد خانواده و خلقت، در بهشت رشک برانگیزش از همه موجبات لذت و سعادت برخوردار باشد، زن های خانواده- دختران، نوکر و نوه های دختری اش را به خدمت او درمی آورد و در این راه از آنان می خواهد تمام توان و عاطفه و توجه خود را نثارش کنند. «بهشت مامان غیضه» در 320 صفحه و به قیمت 39 هزار تومان از سوی نشر نیماژ منتشر شده است.