آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰، شماره ۷۸۰۶
ایران زندگی
۷

اخبار

اجرای «نسخه الکترونیک» هزینه ای برای مردم ندارد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس قانون بودجه 1400 از 1 دی ماه کل تبادلات سازمان تامین اجتماعی از طریق نسخه الکترونیک انجام می شود و آمادگی کامل در این سازمان برای اجرای تکالیف قانونی وجود دارد.

امیرعباس منوچهری اظهار کرد: به پزشکان، درمانگران و بیمارستان ها توصیه می کنیم که هرچه سریع تر به آمادگی 100 درصد برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک برسند تا تعاملاتشان با سازمان های بیمه گر براحتی برقرار شود در این صورت است که پرداختی به مراکز با سهولت و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. منوچهری افزود: وقتی اسناد کاغذی می خواهد دست سازمان بیمه گر برسد و پرداخت شود، چند ماه طول می کشد در صورتی که وقتی این فرایند به صورت الکترونیکی انجام شود، این پرداختی ها سریع تر و به روزتر خواهد بود. وی ادامه داد: توصیه می کنم ارکان نظام سلامت با روی باز به استقبال این طرح بروند و چنانچه مشکلی بود این نکات را به مرکز 1420 سازمان تامین اجتماعی که به صورت شبانه روزی فعال و پاسخگو هستند، اطلاع دهند تا مشاوره های لازم را از کارشناسان آن مرکز دریافت کنند.

مبلغ وام ازدواج 1401 هنوز مشخص نیست

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در تلاش هستیم تا مدت تنفس یعنی مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط وام ازدواج جوانان را افزایش دهیم.

مهدی متقی فر درباره افزایش مدت تنفس وام ازدواج جوانان، به ایسنا گفت: این امر در پیش نویس قانون تسهیل ازدواج جوانان که هم اکنون در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است لحاظ شده و در صورت تصویب مجلس محقق می شود. وی با بیان اینکه رقم وام ازدواج در سال 1401 هنوز مشخص نیست و باید منتظر تصویب لایحه بودجه 1401 در مجلس ماند، خاطرنشان کرد: دولت از مجلس درخواست کرده تا مطابق با آیین نامه طراحی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اختیار انجام تغییراتی در بازپرداخت و مبلغ وام ازدواج را داشته باشد اما مبلغ نهایی وام ازدواج 1401 هنوز مشخص نیست.