آرشیو دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، شماره ۷۸۷۷
صفحه آخر
۳۲
پیشنهاد

روایت فرازها و نفس تازه کردن ها

محمدرضا ضمیری

«واگویه های تلخ وش»، واگویه های من، روایت از سالیان سال است، از دل تمام فراز و نشیب های زندگی، از چرخش خاطرات ریز و درشت، تلخ و شیرین، از جولان رنج ها، ترس ها و تنگناها و گاهی نیز رهایی و نفس تازه کردن ها. بنابراین گاه مثبت اند و گاه منفی.

«واگویه های تلخ وش»؛ نوشته هایی است که از حالت های درونی و ذهنی که اینک عینی شده اند و مقابل دیدگان شما قرار گرفته اند جهت اصل مهم ارتباط نویسنده و مخاطب؛ جهت خواندن و دریافتن، جهت قضاوت و اعلام نظرات. من روز و روزگارانی را دوست دارم که عشق باشد و امید و خوبی ها، سلامتی و آرامش باشد بر جسم ها و جان ها و برقراری دورهمی ها و همدلی ها. ولی در این دوران بیماری و مصایب آن، که زمانه دوری و دوستی است و حکایت از جدایی ها دارد، نوع ارتباطات متفاوت شده است و همه را به گوشه های تنهایی و خانه ها کشانده و گاه نیز در این زمانه همراه و همدم مطالعه و کتاب است و من دل به دریا زدم و قطعات شعری که پراکنده نوشته بودم، جمع آوری کردم و در مجموعه ای به انتشار رساندم. (البته باید بگویم که هیچ ادعای شاعری نداشته و ندارم و از فرصت بهره می برم و سر تعظیم و تکریم در مقابل تمامی شاعران و اهل قلم فرود می آورم).

«تیر خلاصی را بزن به قلبم/ راحت بشه این دل دردمندم/ از این سرا برانیم، نرنجم/ چون عاشق عطر ناب ترنجم/ هرچه که هست، آخرش رهایی/ ولی تا ابد من اینجا پای بندم/ بوسه زنم به جای پایت ای دوست / با اشک دیده های در کمندم»

این کتاب در بیست و پنجم اسفند ماه توسط انجمن فرهنگ، هنر و معماری سمنان در باغ موزه امیر (سمنان) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و سخنرانی استادان؛ محمدحسن جواهری، محمدعلیان، خسرو یغمایی، محمدابراهیم سهرابی، دکتر زهرا کواکبیان، دکتر محمد عزیزالدین و همچنین آقای حسین گل هاشم رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان رونمایی و ارائه شد.

واگویه های تلخ وش

شاعر: محمدرضا ضمیری

ناشر: نسک