آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۶۷۳۱
سیاسی
۲

میز خبر

کمک2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند

در آستانه برگزاری سی وهفتمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند،حضرت آیت ا...خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ 20میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.

جشن گلریزان هرسال درماه مبارک رمضان به همت ستادمردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

احتمال الکترونیکی شدن مرحله دوم انتخابات تهران

پرونده های 52 حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی از 11استان مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال 1402 اظهار کرد: در این مدت تا 17 اسفند طبق روال قانونی باید گزارش ها و شکایت های داوطلبان و مردم را مورد بررسی قرار می دادیم تا در بررسی صحت انتخابات، این گزارش ها را لحاظ کنیم. وی اعلام کرد: تاکنون انتخابات در 52 حوزه انتخابیه مورد تایید قرار گرفته است. وی درباره احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه هایی که به مرحله دوم کشیده شده اند، عنوان کرد: برنامه ما در شورای نگهبان این است که در صورت فراهم شدن شرایط و هماهنگی با مسئولان اجرایی، انتخابات دور دوم را در حوزه های بیشتری برگزار کنیم. در رابطه با حوزه انتخابیه تهران تلاش ما این است که این انتخابات نیز به شکل الکترونیکی برگزار شود.

جزئیات تفاهم نیروهای مسلح و دولت

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این که جایگاه مسکن در معیشت همه مردم خاص و بااهمیت است، گفت: همچنین باید تلاش کنیم رزمنده ای که در مرز یا مناطق امنیتی مشغول انجام خدمت خالصانه و شبانه روزی است، کمتر دغدغه مسکن داشته باشد. وی با تاکید بر این که خانه سازمانی در نیروهای مسلح کسری های قابل توجهی دارد، بیان کرد: نوعا 50 درصد یا بیشتر از درآمد همکاران بنده صرف تامین مسکن می شود و این وضعیتی است که آنها را در اداره زندگی دچار مشکل می کند؛ بنابراین اگر مساله مسکن حل شود، در جذب نیروهای مسلح و تداوم خدمت خالصانه و سایر ابعاد زندگی و روحیه آنها تاثیر بسزایی دارد. سرلشکر باقری تاکید کرد: تلاش نیروهای مسلح این است که در دهه دوم یا سوم خدمت و قبل از بازنشستگی صاحب خانه شوند تا دغدغه ای نداشته باشند؛ بنابراین باید خانه ملکی و سازمانی همزمان دنبال شود که البته کار سنگینی است اما با اراده دولت و نیروهای مسلح به این اهداف خواهیم رسید. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با دولت تفاهم کردیم که ساخت 500 هزار واحد تا پایان دولت سیزدهم انجام شود. 80 درصد از زمین برای 230 هزار واحد تعیین تکلیف شده اند که فکر می کنم کمک قابل توجهی به تامین مسکن باشد. وی با بیان این که در بعضی از استان ها وضع از نظر تامین زمین بهتر است و در بعضی استان ها با مشکل روبه رو هستیم، افزود: در استان تهران با وجود این که مقدار قابل قبولی زمین تامین شده اما مشکل همچنان بزرگ است که نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان های مسئول در تامین زمین در جاهایی که نیروهای مسلح زمین مناسبی ندارند، همت کنند تا کار بهتر پیش برود. سرلشکر باقری ادامه داد: انتظار داریم تسهیلات و مصالح با قیمت مناسب تری در اختیار قرار بگیرد و همچنین برای مجوز و خدمات جانبی به نیروهای مسلح کمک شود. از کمک های دو بانک سپه و مسکن برای ارائه وام تشکر می کنم اما مساله وام و تسهیلات کمکی اساسی است؛ چراکه همکاران و همرزمان من توانایی این که بخواهند از آورده خود همه کار را انجام دهند، ندارند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این 48 درصد باسرعت در حال پیشرفت است و مابقی را هم با همین جدول زمان بندی پیش خواهیم برد. مساله صنعتی سازی و تسریع در ساخت هم در نیروهای مسلح و وزارت دفاع و سایر شرکت های نیروهای مسلح در پیش گرفته شده و حداکثر تلاش مان را می کنیم که به لحاظ سرعت ساخت، در صورت تامین منابع لازم بتوانیم تا پایان دوره دولت سیزدهم کار را به جای مناسبی برسانیم.

10 هزار مسکن بادستور رئیس جمهور به نیروهای مسلح واگذار شد

سیدابراهیم رئیسی صبح روز گذشته ضمن شرکت درپانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن، در آیین واگذاری 10هزار و 94واحد مسکونی نیروهای مسلح و نیز امضای دستورالعمل اجرایی ماده 25 قانون جهش تولید مسکن میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور یافت.

براساس برنامه ریزی انجام شده، نیروهای مسلح در قالب نهضت ملی مسکن متعهد شده اند با کمک دولت 500 هزار واحد مسکونی احداث کنند. بنابه آمار ارائه شده، احداث حدود 230 هزار واحد از این تعداد آغاز شده و در مراحل مختلف از واگذاری زمین تا مراحل پایانی ساخت قرار دارد.در مراسم دیروز 10 هزار و 94 واحد از واحدهای مسکونی احداث شده به مالکان واگذار شد و عملیات احداث 14هزار واحد مسکونی جدید نیز رسما آغاز شد. همچنین در این مراسم دستورالعمل اجرایی ماده 25 قانون جهش تولید مسکن بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد. مهم ترین ویژگی این دستورالعمل ورود زمین های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت تامین مسکن خانواده های نیروهای مسلح به شبکه زمین کشور است تا بتواند بخشی از نیازها به مسکن در مناطق مختلف را برطرف کند.