آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

* عملیات «وعده صادق» که پاسخی هوشمندانه و پشیمان کننده سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در پی حمله آن رژیم به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه بود، حتما در تاریخ این منطقه ماندگار خواهد شد.چرا که وضعیت منطقه را پس از هفتاد سال تغییر داد و تاریخ منطقه را باید به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم بندی کرد.

توفیقی

* به غیورمردان سپاه، ارتش و وزارت دفاع در تبدیل سرزمین های اشغالی به جهنم صهیونیست ها خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم و به روح امام راحل، شهدا به ویژه شهدای مقاومت و مدافعان حرم سلام و درود می فرستیم.

روشن، غدیری و ثامنی و...

*شاید اسرائیلی ها به ایران پیام بدهند مگر قرار نبود اگر یکی زدیم ده تا بخوریم. پس چرا 300 تا زدید! آن وقت در جواب به این احمق ها باید بگوییم پاسخ ده تا برای آمریکا بود. بروید خدا را شکر کنید که فعلا حیفا و تل آویو را با خاک یکسان نکردیم.

تیموری

*رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و حمله نظامی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ما که حضور آنان قانونی و با دعوت سوریه بوده غلطی مرتکب شد که اولا دیگر هیچ یک از سفارتخانه های رژیم صهیونیستی امنیت نداشته باشند نتیجه این شدکه از ترس 28 سفارت خانه را تعطیل کرد.ثانیا شهرک نشینان رژیم صهیونیستی از ترس جواب ایران به فروشگاه ها هجوم بردند. سرانجام کار هم آن ضربه پشیمان کننده و تاریخی سپاه به مراکز نظامی رژیم غاصب بود. یکی از نظریه پردازان آمریکایی حرف خوبی زده است. او می گوید اسرائیل اول موشک می زند بعد فکر می کند. اما به عقیده من از حالا به بعد باید این عادت را کنار بگذارد.

سازگار

*امنیت و همچنین جایگاه جهانی و اعتبار اسرائیل به حدی به خطر افتاده و از بین رفته است که کارشناسان و تحلیلگران شبکه بی بی سی هم با اتفاق نظر از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده و گفته اند اسرائیل نتوانسته گروگان ها را آزاد کند و این سرخوردگی برای اسرائیلی ها یک شکست محسوب می شود. این اظهارات در شبکه بی بی سی در حالی است که همین شبکه تا چندی پیش بر موفقیت های ارتش صهیونیستی مانور می داد.

آقاپور

* واقعیت این است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاری کرده که در حال حاضر در یک مخمصه افتاده است. چرا که توقف جنگ برایش شکست است و ادامه جنگ هم دردی از دردهایش را دوا نمی کند. بنابر این مکرر هزینه های جدید می سازد و محاصره رژیم را تنگ تر می کند. از طرف دیگر علاوه بر تلفات زیاد و ضررهای مالی فراوان، به اختلافات داخلی شهرک نشینان و سیاسیون، و همچنین سیاسیون با همدیگر نیز دامن زده است.

شیرزاد

* تا وقتی قاچاق هست قاچاقچی دلارش را از بازار آزاد تامین می کند. وقتی قاچاق نباشد بازار آزاد ارز هم از رونق می افتد. سوال این است چرا نمی توانیم با این همه دستگاه های عریض و طویل جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیریم؟

بخشیان

*درباره حملات تروریستی به ایران اغلب انتظارات حول شکل گیری یک پاسخ نظامی می چرخد. این خواسته برحق به جای خود محفوظ ، اما قوه قضائیه بایدپیگیر محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی، جیش الظلم و غیره در دادگاه های بین المللی باشد.

زکریایی

*هرچند کاخ سفید ظاهرا خود را غیر مطلع از تصمیم رژیم صهیونیستی در جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خوانده است ، اما از نظر جمهوری اسلامی ایران ، نقش واشنگتن به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در انجام جنایت اخیر قطعی است و آمریکا باید پاسخگو و در انتظار تبعات ناشی از این اقدام باشد.

خدادادی

*نتیجه اعتماد و تکیه زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به غرب و آمریکا این شده است که بعد از گذشت دوسال از جنگ این کشور ، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در یک محفل خصوصی گفته است می تواند با اعمال فشار بر کی یف برای واگذاری کریمه و دونباس به روسیه، به درگیری در اوکراین پایان دهد.

رادفر

*با اینکه غالب عناوین انتخاب شده به عنوان شعار سال در طول 25 سال گذشته اقتصادی بوده اند، اما «تولید» جایگاه ویژه ای داشته. این نشانه شناخت دقیق راه برون رفت از وضعیت کنونی است و اگر در دولت های گذشته به درستی به این نسخه حکیمانه توجه می شد، حتما امروز شرایط فرق می کرد.

ولی نژاد

*حضور مستمر مردم در اقتصاد و امکان بهره مندی از توان و سرمایه مردم، مهم ترین عامل و پایه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم های غرب علیه ایران است بنابر این دولت وظیفه سنگینی دارد و بهتر است به جای شعار، همایش، بنر و سربرگ های اداری نویسی، به معنی واقعی کلمه تولید را به مردم بسپارد یعنی موانع مشارکت مردم در تولید را از سر راه بردارد.

مجاوری

*باید توجه داشت انتقام سخت از منظر نظام جمهوری اسلامی ، اول اخراج نظامی آمریکا از غرب آسیا و دوم تحقق فروپاشی از درون اسرائیل است. برای محقق شدن این دو هدف ، ابزار نظامی، بخشی از تلاش و پاسخ ما به این راهبردها می باشد.

فدایی

* در زمانی که منطقه در اوج حساسیت به سر می برد و همه دنیا منتظر پاسخ ایران به جنایت رژیم اشغالگر قدس در حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق بودند، کسانی که با اقدامات خود باعث افزایش قیمت دلار و به تبع آن تلاطم اقتصادی شدند، بدانند یا ندانند مصداق بارز خائن به کشور هستند. مجازات افراد خائن، آن هم در وسط شرایط جنگی کاملا روشن است.

صانعی

*نظر به این که اسرائیل برای بقای مادی خود می جنگد طبیعی است که در آخرین فاز برای بقای خود دست به یک حماقت بزند. قطعا این حماقت نابودی اسرائیل را جلو انداخته و تیشه به ریشه اسرائیل زده است.لازم می بینم گفته مقام معظم رهبری در مورد سرنوشت رژیم صهیونیستی را یک بار دیگر تکرار بکنم. رهبری فرموده اند اسرائیل به دست همین نسل فلسطینی ها نابود خواهد شد. ان شاءالله

بخت آور

*با این افزایش نرخ دلار و گرانی های اول سال که مواجه هستیم باید بگویم افزایش حقوق کارمندان و کارگران راه حل نیست. مهم این است که دولت قیمت ها را ثابت نگه دارد.

مظفری

*در سال 85 بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی «فناوری هسته ای» نام گرفته است. وقتی در آمریکا، 100 رآکتور اتمی 20 درصد برق این کشور را تامین می کند و 30 کشور در جهان دارای انرژی اتمی هستند و از فواید گسترده فناوری هسته ای در زمینه پزشکی، دارویی و صنعت کشاورزی بهره می برند، چشم پوشی از این انرژی خطائی راهبردی برای هر کشور به ویژه کشور ما به حساب می آمد ولی معلوم نیست که چرا برخی در داخل کشور این را نمی فهمیدند و نمی فهمند!

مسرور

*آن چیزی که آدمی را ناراحت می کند این است که صدها کارگر عرب و فلسطینی امدادرسان در شش ماه گذشته در غزه توسط ارتش اسرائیل کشته شده اند اما وجدان دموکراسی های غربی فقط هنگامی بیدار شد که 7 نیروی اروپایی ستاد امدادهای بشردوستانه در غزه کشته شدند. این موضع و حرکت که نتیجه استانداردهای دوگانه در غرب است اگر نژادپرستی نیست پس چیست؟

عبدی

*‏با این گفته کاملا موافقم که ما با افزایش نرخ ارز مواجه نیستیم؛ بلکه با گران سازی و گران فروشی ارز توسط دلارداران و دلار فروشان مواجهیم. متاسفانه یک روز به بهانه حمله روسیه به اوکراین، روز دیگربه بهانه فتنه زن زندگی آزادی، امروز هم به بهانه پاسخ ایران به جنایت اسرائیل با قیمت دلار در بازار و زندگی مردم بازی می کنند.

شاکر