آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۵
شهرستان ها
۶

خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان: رژیم جعلی اسرائیل با حمله به سفارتخانه ایران از همه خطوط قرمز عبور کرد

همدان- خبرنگار کیهان: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل با حمله به سفارتخانه ایران از همه خطوط قرمز عبور کرد گفت: جمهوری اسلامی حق انتقام را برای خود محفوظ می داند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه تاکنون رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت خود سه راهبرد را در پیش گرفته است افزود: برنامه نخست آنها توسعه جغرافیایی با شعار «از نیل تا فرات» بود. وی با طرح این سوال مبنی بر اینکه کدام کشور اسلامی می توانست در برابر این فتنه و توسعه جغرافیایی اسرائیل به جز ایران بایستد؟ گفت: این انقلاب اسلامی بود که باعث شکست راهبرد شوم دشمن در منطقه شد. نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اسرائیل پس از شکست راهبرد نخستین خود تلاش کرد تا با تکیه بر قدرت نظامی، قدرت بازدارندگی خود را تقویت و موجودیت پلیدش را حفظ کند یادآور شد: عملیات «طوفان الاقصی» راهبرد دوم آنها را با شکست مواجه کرد. وی با بیان اینکه امروز راهبرد رژیم صهیونیستی، نسل کشی و کودک کشی وحشیانه با هدف جبران ضعف ها و ایجاد هزینه برای جبهه مقاومت است عنوان کرد: شکست رژیم صهیونیستی در همه راهبردها نشات گرفته از جریان مقاومت به رهبری ایران بوده و می بینیم که جمهوری اسلامی در همه بخش ها دشمن را به عقب رانده است.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی برای پوشاندن ضعف های خود به دنبال توسعه میدان درگیری در منطقه است افزود: این رژیم سفاک جعلی با حمله به سفارت ایران این پیام را به دنیا صادر کرد که همچنان در میدان نسل کشی حضور دارد و یکه تاز این میدان است.

وی با اشاره به اینکه هر روز به سرنگونی رژیم کودک کش اسرائیل نزدیک تر می شویم اظهار داشت: قطعا سومین راهبرد دشمن نیز همانند سیاست های قبلی او دچار شکست خواهد شد زیرا دشمن در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران: برخورد قاطع با متجاوزان جنگل های هیرکانی مطالبه مردم از دستگاه قضائی است

ساری- خبرنگار کیهان: نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به قدمت چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی، مبارزه و برخورد قاطع با متجاوزان و تخریب کنندگان را مطالبه مهم از دستگاه قضائی بیان کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی افزود: دو سه فاجعه در همین چند روز در استان اتفاق افتاد، در غرب مازندران برای احداث پارکینگ تعداد زیادی درخت قطع شد، از سوی دیگر چند روز قبل هم در شرق استان این بی انصاف ها ده ها درخت را قطع کردند.

قطع درخت های جنگل هیرکانی جنایت است که ضربه بزرگی به منابع ملی است و در این رابطه منابع طبیعی باید پیگیری بیشتری انجام دهد.

آیت الله محمدی لائینی با محکوم کردن تخریب قبور ائمه معصومین در بقیع گفت: دشمنان مسلک انحرافی با نام بهائیت و غیره را درست کردند تا با مذهب اهل بیت به مبارزه بپردازند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از 700 نفر کشته شده اند افزود: بیشترین علت حوادث رانندگی خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز است و باید در این زمینه مراعات و توجه بیشتری داشته باشیم. آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری ها ادامه داد: این نیرو در این راستا شهدای زیادی را تقدیم کرده است و این عزیزان فداکار نیازمند حمایت و پشتیبانی برای مبارزه با ناهنجاری ها و هنجارشکنی ها هستند و از نیروی انتظامی برای حفظ فضای ارزشی و انقلابی و برخورد با هنجارشکنان حمایت قاطع خود را اعلام می کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار جهش تولید و مشارکت مردم ادامه داد: واحدهای صنایع و تولیدکنندگان در بعد انرژی با محدودیت هایی رو به رو هستند و باید مجوز ایجاد نیروگاه های کوچک برای تامین انرژی به آنان داده شود و دولت باید تدابیر لازم برای تقویت تولید در سال جاری داشته باشد و به تولیدکنندگان برای تامین انرژی تسهیلات ارائه دهد.

تشریح برنامه های جامع سال 1403 شرکت نفت مرکزی

شیراز- خبرنگار کیهان: با حضور مدیرعامل ، مدیران و روسای ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، برنامه های جامع سال 1403 این شرکت مورد بحث و بررسی و راهکارهای رفع مشکلات برای پیشبرد طرح ها و پروژه های ملی در دستور کار قرار گرفت.

مهندس مهدی حیدری با تقدیر و تشکر ویژه از همکاران ستادی و شرکت های تابعه بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب در انجام تعهدات تولید تکلیفی جهت تامین سوخت زمستانی و رکوردشکنی در مقوله ذخیره سازی گاز طبیعی خاطرنشان کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی سال گذشته با وجود نیروی انسانی خلاق و متعهد خویش در ستاد و شرکت های تابعه و مناطق عملیاتی توانست به تمامی تعهدات خود در بخش تولید، توسعه و ذخیره سازی گاز طبیعی عمل نماید و در سال جدید نیز با تعهد و روحیه همبستگی سازمانی می توانیم برای تحقق اهداف و چشم انداز های ترسیم شده ، با شتاب دوچندان در راستای جهش تولید گام برداریم. وی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ، تعهد و مسئولیت ما را در قبال وظایف محوله دوچندان خواهد کرد و در بخش مشارکت مردمی نیز زمینه و فرصت بسیار خوبی برای متخصصان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان فراهم می شود که فرصت حضور در صنعت نفت را برای ارتقا و توسعه ملی و میهن عزیزمان به عمل آورند. در این رابطه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آمادگی خود برای همکاری با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح و پروژه های شرکت را اعلام می دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: دولت سیزدهم کمبود برق صنایع را به نحو مطلوب مدیریت کرد

مشهد- خبرنگار کیهان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت سیزدهم کمبود برق را در حوزه صنایع پارسال با کمترین خسارت به نحو عالی مدیریت کرد و این دستاوردی بزرگ برای دولت مردمی است که امید می رود امسال نیز تداوم داشته باشد.

محمدرضا توکلی زاده در گفت و گو با ایرنا با تایید سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کوشا و فعال بودن دولت سیزدهم و برخی اقدامات مثبت آن در حوزه اقتصادی، افزود: قطعی برق بیش از 2 سال است که گریبان بخش تولید را گرفته است و برخی واحدهای صنعتی این استان در سال گذشته به مدت چهار ماه تعطیل بودند اما به سبب مدیریت مطلوب دولت مردمی، کمترین خسارت را دیدند. وی اضافه کرد: زیرساخت های بخش تولید در کشور مشکل دارد و مربوط به این دولت نیست، اگر انتظار رشد در بخش تولید را داریم باید در ابتدا زیرساخت های این حوزه تقویت شود و توسعه یابد، در عین حال اقدامات دولت سیزدهم در حوزه شهرک های صنعتی و راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی راکد قابل توجه است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: به طور قطع دولت سیزدهم در رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه اقدامات مطلوبی در قالب افزایش یارانه و کالابرگ انجام داده است.

توکلی زاده افزود: با این حال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود همواره تاکید داشته اند که «مردم باید نتیجه و ثمره تلاش های دولت را احساس کنند»، اما این را احساس نمی کنند، مردم به سفره خود نگاه می کنند و آن را با قبل مقایسه می نمایند که کوچک تر شده لذا رضایتمندی مردم شرط موفقیت دولت است.