آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۹۸۶
بانک و بیمه
۲۸

خبر

با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده: اساسنامه بیمه ملت اصلاح شد

بیمه ملت: مجمع عمومی فوق العاده بیمه ملت در نوبت دوم، روز یکشنبه 26فروردین در مرکز همایش های بیمه ملت برگزار شد و اصلاح اساسنامه شرکت به تصویب سهامداران رسید. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، مجمع عمومی فوق العاده بیمه ملت با حضور حدود 60 درصد سهامداران به ریاست داود قاسم پور رئیس هیات مدیره و با حضور علی ‎رضا یزدان دوست مدیرعامل، محمدتقی چراغی نایب رئیس هیات مدیره، مهدی کشاورز بهادری دبیر و عضو هیات مدیره، ابراهیم نوروزی عضو هیات مدیره و همچنین نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در سالن همایش های بیمه ملت برگزار شد. در این مجمع، پس از ارائه گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی درخصوص تغییرات در مفاد اساسنامه فعلی، اساسنامه جدید شرکت به بحث و بررسی گذاشته شد و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید. پیش تر نوبت اول تشکیل این مجمع در تاریخ دوازدهم اسفندماه 1402 به دلیل به حد نصاب نرسیدن درصد سهامداران حاضر در مجمع، به نوبت دوم موکول شده بود.

شناسایی سود از تسعیر ارز در بانک سینا

بازار: بانک سینا با انتشار اطلاعیه ای روی سامانه کدال اعلام کرد که تسعیر نرخ ارز، درآمدی حدود یک هزار و 552 میلیارد ریال را برای این بانک به همراه دارد. بانک سینا با نماد وسینا، اعلام کرد که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و نرخ تسعیر جدید و همچنین وضعیت باز ارزی مثبت با اعمال نرخ های جدید، اثر درآمدی حدود یک هزار و 552 میلیارد ریال شناسایی می شود. اما تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک، منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1402 است و از همین رو این مبلغ قطعی نیست.

آغاز سرمایه گذاری روی طرح «تولید سیستم های هوشمندسازی تقاطع»

صندوق نوآوری و شکوفایی : طرح «تولید سیستم های هوشمندسازی تقاطع» شرکت دانش بنیان «ماهان شبکه کوثر ایرانیان» به عنوان برنده قسمت بیست و دوم مسابقه شکوفا، روی سکوی تامین مالی جمعی قرار گرفت. بیست و دومین قسمت از مسابقه شکوفا (شانس مجدد) با رقابت دو شرکت دانش بنیان «ماهان شبکه کوثر ایرانیان» از استان کرمان و «صنایع متالورژی مصمم» از استان اصفهان برگزار و برنده این رقابت با آرای مردمی انتخاب شد. بر اساس آرای مردمی، طرح «تولید سیستم های هوشمندسازی تقاطع» شرکت دانش بنیان «ماهان شبکه کوثر ایرانیان» به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد و این طرح روی سکوی تامین مالی جمعی رایان فاندینگ (ryan-funding.ir) قرار گرفته است. میزان سرمایه درخواستی شرکت برای اجرای این طرح 2.5 میلیارد تومان، مدت زمان سرمایه گذاری و اجرای پروژه 12 ماه و میزان سود پیش بینی شده 36 درصد سالانه خواهد بود. اصل سرمایه مشارکت کنندگان در این طرح بعد از یک سال بازپرداخت خواهد شد. علاقه مندان به سرمایه گذاری در این طرح دانش بنیان می توانند از طریق سکوی تامین مالی جمعی رایان فاندینگ (ryan-funding.ir) در این طرح مشارکت کنند.