آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۷۳۹
ورزش
۵
کشتی

نتایج روز نخست فرنگی کاران ایران در آسیا

2 طلا، یک نقره و یک برنز

مسابقات نهایی پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا عصر دیروز در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 سجاد البیدهان از عراق را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در این دیدار با نتیجه 9 بر صفرمغلوب یو چول از کره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر 4 مغلوب آیاتا سوزوکی از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر هادونگ تان از چین را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 77 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 3 مغلوب ابراگیم ماگومدوف قهرمان آسیا از قزاقستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر 1 آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار به مصاف نورسلطان تورسینوف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه 5 بر صفر برابر این حریف به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد. این چهارمین طلای آسیایی ناصر علیزاده بود و او را از این حیث رکورددار کرد.

در سنگین وزن امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ارلان ماناتبکوف از قرقیزستان در مدت زمان یک دقیقه و 44 ثانیه با امتیاز عالی 9 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. امین در دیدار فینال مقابل کیم مین سئوک از کره جنوبی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 5 بر صفر به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای آسیا شد.