آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۵
ورزشی
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

تکرار سناریوی اختلاف کادر فنی و سرپرست استقلال؟

نصرالله خواجه گیری در تمرینات استقلال غیبت دارد و به نظر می رسد با جواد نکونام وارد چالش شده است.

علی سامره در ابتدای لیگ بیست و سوم به عنوان سرپرست استقلال در این تیم مشغول به فعالیت شد اما او اواخر دی ماه به دلیل اختلافاتی که با جواد نکونام، سرمربی استقلال داشت از سمت خود استعفا کرد. پس از جدایی سامره از استقلال، نصرالله خواجه گیری که در تیم حضور داشت به عنوان سرپرست استقلال شروع به کار کرد.

حالا اما به نظر می رسد جواد نکونام با جانشین سامره به اختلاف خورده تا احتمال جدایی دومین سرپرست استقلال هم وجود داشته باشد. البته علت اختلاف سرمربی استقلال از سرپرست تیمش مشخص نیست اما به درخواست نکونام، خواجه گیری اجازه همراهی آبی پوشان در پرواز بازگشت به تهران از اراک را پیدا نکرد و با خودروی سواری به تهران بازگشته است.

این مشکل پابرجا باقی مانده و خواجه گیری در تمرین روز شنبه حضور نیافت. روز گذشته تمرینات استقلال تعطیل بود و شنیده ها نشان می دهد سرپرست این تیم دیروز هم در تمرین غایب بوده تا مشکل بین سرمربی و سرپرست جدی به نظر برسد.

پایان کار «خمز» تراکتور!

سرمربی تیم فوتبال تراکتور از سمت خود کناره گیری کرد و قرارداد او و کادرش فسخ شد. حالا مسئولان باشگاه تراکتور باید سرمربی جدید خود را انتخاب و معرفی کنند.

پس از کش و قوس های فراوان مدیران باشگاه تراکتور با «پاکو خمز» و دستیاران اسپانیایی او برای فسخ قرارداد به توافق رسیدند و این مربی از جمع تراکتوری ها جدا شد. خمز از تاریخ 15 آذر 1401 جایگزین قربان بردیف در این تیم شد اما نتوانست عنوانی را برای تراکتور به دست آورد و حتی این تیم در ورزشگاه خانگی خود در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نتوانست الشارجه را شکست دهد تا یک سهمیه ایران در آسیا از بین رود.

تیم تراکتور در این فصل هم با اینکه در پایان هفته بیست و سوم با 40 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت اما کسب نتیجه تساوی برابر سپاهان در حضور هواداران پرشور تبریزی، تساوی برابر آلومینیوم و شکست سنگین برابر ذوب آهن در خانه که منجر به فوت یک هوادار تراکتور شد از نقاط تیره کارنامه این مربی اسپانیایی در تیم تراکتور است.

تراکتور در هفته بیست و چهارم روز جمعه 31 فروردین میهمان نساجی است و هنوز تکلیف مربی تراکتور برای این بازی از سوی مدیران این باشگاه مشخص نشده است. این در حالی است که پس از جدایی خمز از تراکتور، بار دیگر پروژه مذاکره با یحیی گل محمدی استارت خورده و این مربی گزینه اول تبریزی ها برای نیمکت این تیم است. تراکتوری ها در تلاش هستند تا موانع حضور گل محمدی در تبریز را برطرف کنند و رضایت او را جلب کنند.

آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی فوتبال ایران

امیر قلعه نویی از طریق مدیربرنامه های افشین قطبی پیشنهاد خود را برای حضور این سرمربی در تیم ملی فوتبال ایران ارائه کرده است.

پس از پایان جام ملت های آسیا و در شرایطی که امیر قلعه نویی برای صحبت درباره عملکرد تیم ملی ایران در این رقابت ها در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، وی در این برنامه ضمن تمجید از افشین قطبی اعلام کرد از حضور او در جمع کادرفنی تیم ملی استقبال خواهد کرد و گفت به مسئولان فدراسیون اعلام کرده در صورت تمایل قطبی به حضور در ایران به هیچ وجه در این موضوع درنگ نکنند.

مهدی حاجی باقر، مدیربرنامه و دوست نزدیک افشین قطبی، درخصوص آخرین مذاکرات بین طرفین گفت: با توجه به اینکه بازی های لیگ کانادا از این روزها شروع می شود، آقای قطبی گفتند یک زمان کوتاه به من بدهید تا من برنامه بازی های این جا و تیم ملی در فیفادی ها را چک کنم و بتوانم برنامه ریزی درستی داشته باشم و جواب بدهم. در صورتی که پیشنهاد آقای قطبی به پیشنهاد آقای قلعه نویی مثبت باشد، به طور رسمی برای حضور آقای قطبی کنار تیم ملی اقدام می شود. او در پاسخ به سوالی درباره جزئیات این پیشنهاد عنوان کرد: همان طور که گفتم یک پیشنهاد درخور شخصیت کاری و تخصص آقای قطبی است. الان نمی توانم جزئیات این پیشنهاد را مطرح کنم اما فکر می کنم پیشنهاد معقولی هم بوده و تقریبا به صورت شفاهی هم موافقت آقای قطبی را گرفتم.

حاجی باقر در پاسخ به اینکه آیا در صورت توافق طرفین، قطبی به ایران می آید و در کنار تیم ملی حاضر می شود، گفت: بله، در این صورت به احتمال زیاد در اردوها و بازی ها در کنار تیم حاضر خواهند شد. البته طبیعی است که در این شرایط هم گاها سرمربی تیم ملی بخواهند از راه دور با ایشان تبادل نظر کنند و حتما نباید حضور ایشان در ایران دائمی باشد. در واقع این موضوع هم یکی از مزایای این پیشنهاد خواهد بود.