آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۶۷۴۲
سیاسی
۲

خبر

اسرائیل می داند تلافی دوم ما چه خواهد بود

امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل درپی نشست دیروز شورای امنیت که برای بررسی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی درپی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی برگزار شد در گفت وگویی اظهار کرد: این رژیم می داند تلافی دوم ما چه خواهد بود. آنها می دانند که بعدی قاطعانه ترین (حمله) خواهد بود.

ایروانی گفت که این وعده «یک تهدید» است نه «یک اقدام» اما او فکر می کند (در پی این جلسه) نتیجه ای حاصل شده و «پاسخی نظامی از سوی اسرائیل در کار نخواهد بود.»نماینده ایران در سازمان ملل در پاسخ به این که آیا اقدام اخیر ایران خطر افزایش تنش ها تا مرز بروز جنگی گسترده تر رادربر دارد، گفت: پاسخ دادن حق مشروع ما بود چراکه آنها اقدام به تجاوز به اماکن دیپلماتیک ما کردند. ایران شامگاه شنبه با بیش از 300 پهپاد و موشک نقاطی در اراضی اشغالی را در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق مورد هدف قرار داد.

هدف ایران هشدار به رژیم صهیونیستی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود در تشریح عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

وزیر خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری وگسترده خواهد بود.امیرعبداللهیان تصریح کرد:هدف جمهوری اسلامی ایران هشداربه رژیم صهیونیستی برای تفهیم پیامدهای ناشی ازعبور ازخطوط قرمز است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران،متمرکز برتوقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد.وزیر خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید برضرورت انجام هر چه بیشتر گفت وگوها در این دوران پرمخاطره، اظهار کرد: تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید درمنطقه شده و نشان می دهد تنش ها روبه افزایش است، لذا معتقدیم تلاش های مشترک مابایدمتمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.بائربوک افزود:ما هرروز تلاش می کنیم این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموارشود.