آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۹۸۸
فرهنگ و هنر
۲۱

اجرای کنسرت «هزار دف» در پالنگان

منبع: ایسنا

پیام عزیزی، خواننده موسیقی عرفانی، به همراه گروه «هزار دف»، گروه «نوای رحمت» و گروه «شاهو دالاهو» فردا جمعه در دومین دوره جشنواره موسیقی کهن کردستان در روستای پالنگان استان کردستان کنسرت برگزار می کند.

در این کنسرت های بزرگ، تعدادی از قطعات و آهنگ های ماندگار خود را به زبان های کردی سورانی، فارسی، عربی، ترکی و کردی هورامی از جمله «یا رسول الله (ص) یا شاهی مدینه»، الله مدد، یار می گوید الله، گیانه به سیه تی، یا رسول الله نظری فرما، ئه ی خودا له م ئاگر بارانه، ئاگر که تییه دلی من، همه جا بروم و ساقی وه ره و همچنین چند آهنگ جدید کردی اجرا خواهد شد.

در دومین دوره جشنواره «هزار دف» کردستان، اسماعیل حمیدی با اجرای آواهای اهورایی سیاچمانه، نیما شفیعی و همچنین هنرمندان استان کردستان و دیگر هنرمندان استان های مختلف کشور به روی صحنه می روند.

دومین دوره جشنواره موسیقی کهن کردستان «هزار دف» با اجرای گروه های دف نوازی از شهرهای مختلف کشور و با حمایت ستاد برگزاری مراسم هزار دف پالنگان شهرستان کامیاران در استان کردستان برگزار می شود.

آیین هزار دف، یکی از آداب و رسوم روستای تاریخی و گردشگری پالنگان کامیاران است که هر ساله با حضور گردشگرانی از داخل و خارج از کشور در استان کردستان برگزار می شود.