آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۹۸۸
ورزش
۲۲

خبر

تکرار قهرمانی فرنگی کاران

دنیای اقتصاد: سی وسومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 27 و 28 فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان ایران با کسب 4مدال طلا، سه نقره و دو برنز بر بام قاره ایستاد. سعید اسماعیلی در وزن 67کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا دادمرز در وزن 55کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72کیلوگرم و رسول گرمسیری در وزن 82کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی در وزن 63کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند. در رده بندی تیمی ایران با کسب 200امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم های قرقیزستان با 144امتیاز و ژاپن با 142امتیاز دوم و سوم شدند. به این ترتیب شاگردان حسن رنگرز از عنوان قهرمانی دوره پیش خود در آسیا دفاع کردند.

یامگا؛ احتمالا از فصل بعد

دنیای اقتصاد: در زمان تعطیلات لیگ برتر بود که کوین یامگا مدافع فرانسوی استقلال در تمرینات پس از برخورد با امید حامدی فر از ناحیه چشم دچار مصدومیتی شدید شد. او که دو بار جراحی کرده است، نمی تواند استقلال را تا پایان فصل همراهی کند. یامگا این روزها با وجود پانسمان شدن یکی از چشم هایش در تمرینات آبی پوشان حضور دارد؛ اما پزشک استقلال تایید کرد که فصل برای او به اتمام رسیده است: «یامگا دوران بدنسازی اش را پشت سر می گذارد و در تمرینات نیز کار با توپش را انجام می دهد. او در حال حاضر کارهای درمانی چشمش را دنبال می کند. یامگا دو سه ماه پیش جراحی کرد و باید 6ماه می گذشت تا پزشک متخصص نظر خود را بدهد. او قطعا این فصل نمی تواند برای استقلال بازی کند؛ ولی خیلی امیدواریم برای فصل آینده باشد.»

رونمایی از تیم شمسایی

دنیای اقتصاد: رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا روز گذشته در بانکوک تایلند آغاز شد. تیم ملی ایران هم که برای دومین دوره متوالی با هدایت وحید شمسایی پای به این رقابت ها گذاشته، از امروز کارش را آغاز می کند. ملی پوشان که با تیم های بحرین، افغانستان و کویت همگروه هستند، از ساعت 12:30 امروز به مصاف افغانستان می روند و قطع به یقین مشکلی برای صعود از گروه خود نخواهند داشت. هرچند که حسین طیبی به عنوان مهم ترین لژیونر فوتسال ایران این رقابت ها را به دلیل مصدومیت از دست داده، اما انگیزه بزرگ شمسایی برای جبران ناکامی دوره قبل و تبدیل نایب قهرمانی به قهرمانی، محرک ملی پوشان خواهد بود. رقابت های قهرمانی قاره هر دوسال یک بار برگزار می شود؛ اما به دلیل لغو آن در دوران کرونا، از آخرین قهرمانی ایران در آسیا 4سال می گذرد.