آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۱
اجتماعی
۶

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد : افزایش سقف تسهیلات مددجویان کمیته امداد تا 100میلیون تومان

سمیه افشین فر

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه سال گذشته بانک مرکزی مجوز افزایش سقف وام ها تا 100 میلیون تومان را صادر کرد، گفت: با تصمیم هیات مدیره صندوق، این سقف جدید در سال جاری اعمال می شود.

علی عاشوری گفت: تلاش کرده ایم تا کنون تسهیلات بیشتری را برای جامعه هدف ایجاد کنیم. امروز برای تسهیلات 10 میلیون تومان هیچ گونه سودی دریافت نمی شود و برای بالای 10 میلیون نیز تسهیلات با سه درصد ارائه می شود. همچنین، هیچ گونه جریمه ای بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه خدمات امداد، در سیاست گذاری کمیته امداد نگهداشت مددجو وجود ندارد و مددجویان پس از خودکفایی از چرخه حمایت خارج می شوند.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به افزایش میزان سپرده گذاران در کمیته در سال 1402 ادامه داد: امروز حدود 10 میلیون نفر عضو صندوق هستند و از خدمات آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بانک مرکزی مجوز افزایش سقف وام ها تا 100 میلیون تومان را صادر کرد، افزود: با تصمیم هیات مدیره صندوق، این سقف جدید در سال جاری اعمال می شود.مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: قرار است مدیران کل کمیته امداد در استان ها تا 10 درصد اعتبار هر ماه را به وام 100 میلیون تومانی در حوزه های مختلف اختصاص دهند تا افراد بیشتری از تسهیلات اعطایی بهره مند شوند.

سامانه تلفنی 09660 برای تسهیل ارتباط مددجویان

عاشوری به راه اندازی سامانه تلفنی 09660 برای تسهیل ارتباط اشاره کرد و گفت: از خردادماه سال جاری مددجویان می توانند به راحتی با صندوق ارتباط بگیرند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه امسال طبق بودجه باید حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در حوزه های مختلف اعطا شود، گفت: در سال گذشته استان های اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بیشترین تسهیلات را از صندوق دریافت کردند.

وی افزود: امسال در صورت اعطای مجوز بانک مرکزی، میزان اقساط وام اشتغال استان سیستان و بلوچستان، از 60 ماه به 84 ماه افزایش پیدا خواهد کرد.