به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « Game » در نشریات گروه « اقتصاد »

تکرار جستجوی کلیدواژه « Game » در نشریات گروه « علوم انسانی »
  • سمانه خاتمی*، علیرضا شکیبایی
    هدف این مقاله ارائه مدلی جدید از جستجوی استراتژی های بهینه در بازی معمای زندانی تکراری با استفاده از الگوریتم ژنتیک است. بدین منظور با شبیه سازی رقابت بین ایران و عربستان در ائتلاف اوپک نفتی، از 12 نوع استراتژی مطرح در بازی معمای زندانی تکراری طی 20 اجرای الگوریتم ژنتیک به منظور حداکثرسازی امتیازات فردی بازیکن و نیز حداقل سازی امتیاز برازندگی رقیب استفاده شده است. نتایج نشان داد استراتژی «عمل متقابل» حائز بالاترین بازدهی متوسط در هر دو رقابت بوده و در رتبه های بعدی استراتژی های «اکثریت موافق»، «ماشه» و «عمل متقابل پس از دو بار نقض همکاری رقیب» جای گرفته اند. استراتژی «همواره عدم همکاری» نیز در رقابت ها با کمترین بازدهی به عنوان ناکاراترین استراتژی شناخته شده است.
    کلید واژگان: بازی, محاسبات تکاملی, الگوریتم ژنتیک, معمای زندانی تکراری, اوپک}
    Samaneh Khatami *, Alireza Shakibaee
    Evolutionary game theory has been known as the most suitable tool for modeling the dynamics of strategic interactions. In this regard, evolutionary algorithms present the new approach for learning and decision modeling of bounded rationality factors. The objective of this study is providing the new model of searching for optimal strategies in iterated prisoner's dilemma (IPD) using genetic algorithm. For this purpose, by simulating competition between Iran and Saudi Arabia in OPEC oil Coalition, we used 12 strategy types over 20 runs of genetic algorithm for maximizing individual’s scores and also minimizing competitor fitness scores. Results show that “Tit for Tat” with the highest average fitness in both competitions known as the optimal strategy. The other strategis like; Soft Majority, Trigger & TF2T are next in ranking. The strategy “All D” is known as inefficient strategy in competition with the lowest productivity.
    Keywords: Game, Evolutionary Computation, Genetic algorithm, Iterated Prisoner's Dilemma, OPEC}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال