فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 128 (امرداد 1392)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 128 (امرداد 1392)

  • 160 صفحه، بهای روی جلد: 30,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1392/07/05
  • تعداد عناوین: 34
|
  • سرمقاله
  • سینمای دینی / عرفان
    صفحه 4
  • سینمای ایران
  • سکانس برگزیده
    صفحه 8
  • اتفاق
    صفحه 10
  • روایت / گزارش دومین نشست تخصصی آموزش فیلمانه نویسی
    صفحه 12
  • اکران / معرفی فیلم های روی پرده: گذشته، خودزنی، بی تابی بیتا، گلوگاه
    صفحه 14
  • مروری بر منبع اقتباس و فیلمنامه خودزنی
    صفحه 19
  • نگاهی به فیلمنامه بی تابی بیتا
    صفحه 21
  • پرونده یک موضوع (بازنمایی طبقه متوسط در سینمای ایران) / تعریف علمی طبقه متوسط از منظر جامعه شناسی
    صفحه 24
  • سیمای طبقه متوسط ایرانی در سینمای پس از انقلاب
    صفحه 29
  • مطالعه گفتمان اخلاق طبقه متوسط در فیلمنامه چهارشنبه سوری
    صفحه 37
  • داستان فرودستان و فرادستان
    صفحه 41
  • گفت و گوی جمعی درباره تصویر طبقه متوسط در سینمای ایران
    صفحه 43
  • مطالعه موردی فیلم جدایی نادر از سیمین
    صفحه 51
  • پرونده یک موضوع (گذشته و حال اصغر فرهادی) / جه انی شدن سینمای فره ادی با نگاه به مولفه های تماتیک مشترک آثارش
    صفحه 56
  • نگاهی به چیستی و چگونگی فرآیند بازنمایی در فیلمنامه های متاخر فرهادی
    صفحه 60
  • نگاه به فیلم گذشته بر اساس منطق پارادوکسی دریدا
    صفحه 64
  • جستاری در فیلمنامه گذشته
    صفحه 66
  • آیا احمد گذشته همان احمد درباره الی... است؟
    صفحه 69
  • گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه گذشته
    صفحه 71
  • موتیف های آشنا در سینمای اصغر فرهادی
    صفحه 79
  • سینمای جهان
  • چشم انداز
    صفحه 82
  • سیناپس / گتسبی بزرگ، استوکر، موجودات زیبا، سریع و خشمگین، جی.ای جو: تلافی، پارکر، پناهگاه امن، تماس
    صفحه 84
  • بررسی فیلمنامه بهترین پیشنهاد نوشته جوزپه تورناتوره
    صفحه 91
  • پوشه سزار باید بمیرد / نگاهی به فرآیند دراماتورژی در فیلمنامه
    صفحه 95
  • گفت و گو با برادران تاویانی
    صفحه 99
  • مکاشفات / سخنرانی سایمن بوفوی در سمینار فیلمنامه نویسی بفتا
    صفحه 101
  • مستند و کوتاه
  • نگاهی به فیلم مستند دخترم، باران، فرناز
    صفحه 107
  • نگاهی به فیلم مستند تنها در تهران
    صفحه 109
  • چگونه فیلمنامه کوتاه بنویسیم
    صفحه 111
  • فیلمنامه کامل
  • شکارچی گوزن
    صفحه 117
  • یادداشت مترجم
    صفحه 148
  • سکانس طلایی
    صفحه 149
  • نقطه اوج (بررسی فیلمنامه شکارچی گوزن در میان فیلمنامه هایی که به جنگ ویتنام می پردازند)
    صفحه 150
  • نقد و بررسی فیلمنامه با حضور شاهین کربلایی طاهر
    صفحه 155