فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 192 (آذر 1397)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 192 (آذر 1397)

  • 104 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1397/09/10
  • تعداد عناوین: 29
|
  • سرمقاله
  • سینمای دینی/ عاشورا
    صفحه 4
  • سینمای ایران: پیش درآمد
  • تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    صفحه 8
  • سینمای ایران: کشمکش
  • ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «سرو زیر آب»
    امیررضا نوری پرتو صفحه 10
  • نقش هامارنیا در داستان فیلمنامه «سرو زیر آب»
    احسان آجرلو صفحه 12
  • بررسی تماتیک سوگواری در پیرنگ «سرو زیر آب»
    محمدرضا نعمتی صفحه 14
  • سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با محمدعلی و حامد باشه آهنگر فیلمنامه نویسان «سرو زیر آب»
    سیدآریا قریشی صفحه 15
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نقش آنتاگونیست در پیش برد حوادث داتسان فیلمنامه «ماهور»
    فاطمه فریدن صفحه 19
  • نگاهی به ساختار روایت در فیلمنامه «ماهور»
    سعید نیکورزم صفحه 21
  • نگاهی به جهان داستان «هندی و هرمز» از منظر تجربه شخصیت ها
    نیوشا صدر صفحه 22
  • بررسی درهم تنیدگی واقعیت و فراواقعیت در فیلمنامه «گرگ بازی»
    سحر عصرآزاد صفحه 24
  • نگاهی به فیلمنامه «گرگ بازی» از نقطه نظر ساختار
    محمدرضا نعمتی صفحه 26
  • کارکرد فانتزی برای خلق کاراکترهای غیر واقعی در فیلمنامه «پیشونی سفید»
    فاطمه فریدن صفحه 28
  • سینمای ایران: ایجاز
  • فیلمنامه کوتاه «# ساعت _چهار»
    صفحه 30
  • سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با عاطفه محرابی، نویسنده و کارگردان «ساعت - چهار»
    محمدرضا نعمتی صفحه 32
  • سینمای ایران: نقطه دید
  • نگاهی به دیالوگ ها و موقعیت های فراگیر کمیک در سینمای ایران
    نیوشا صدر صفحه 36
  • پرونده یک موضوع (استیفن کینگ)
  • تحلیل «دگرگونی هویت در فرایند نوشتن» در آثار استیفن کینگ
    نزهت بادی صفحه 40
  • مروری بر فیلم های اقتباسی از آثار استیفن کینگ که داستانشان در شهر کسل راک اتفاق می افتد
    حسین جوانی صفحه 42
  • بررسی اجمالی مضمون گناه در جهان استیفن کینگ از منظر آثار سینمایی
    علی فرهمند صفحه 46
  • دوگانه «زندگی / مرگ» در دو فیلمنامه «رهایی از شاوشنگ» و «مسیر سبز»
    سیدآریا قریشی صفحه 48
  • نگاهی به ساختار فیلمنامه های «درخشش»، «رهایی از شاوشنگ» و مینی سریال «کسل راک»
    بهنام شریف صفحه 50
  • مطالعه ای بر فیلم های «مسیر سبز» و «درخشش»
    اسدالله غلامعلی صفحه 52
  • گوتیک پست مدرن از ژانرهای محتوامحور آثار استیفن کینگ
    شیما حسینی صفحه 55
  • سه توصیه استیفن کینگ برای نویسندگانی که پیرو سبک او هستند
    استیفن کینگ ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 60
  • فیلمنامه کامل
  • یادداشت مترجم
    صفحه 65
  • سکانس برگزیده
    علیرضا نراقی صفحه 93
  • بررسی تم جهل در فیلمنامه «آرواره ها»
    محمد هاشمی صفحه 94
  • نگاهی به فیلمنامه
    سیدآریا قریشی صفحه 97
  • تحلیل «تکنیک حذف عامل هراسناک» در فیلمنامه «آرواره ها»
    نزهت بادی صفحه 99
  • گفت و گو با کارل گاتلیب، فیلمنامه نویس «آرواره ها»
    ترجمه: مرجان گلستانی صفحه 100