فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 193 (دی 1397)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 193 (دی 1397)

  • 120 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1398/02/07
  • تعداد عناوین: 34
|
  • سینمای ایران
  • پیش در آمد: تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    سید سعید رحمانی صفحه 6
  • سینمای ایران: کشمکش
  • ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلنامه «بمب، یک عاشقانه»
    امیررضا نوری پرتو صفحه 9
  • ساختار الگوی خرده پیرنگ در فیلنامه «بمب؛ یک عاشقانه»
    بهنام شریفی صفحه 10
  • تحول شخصیت ها در فیلنامه «پاسیو» از منظر تحول شخصیت ها
    مهسا علینقیان صفحه 13
  • سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با حامد قاسمی، نویسنده فیلنامه «پاسیو»
    سحر عصر آزاد صفحه 15
  • سینمای ایران
  • فیلم نامه از زبان دیگران: گفت و گو با مریم بحر العلومی کارگردان «پاسیو»
    سحر عصر آزاد صفحه 17
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نگاهی به فیلنامه «خانم پایا» با رویکرد زبان شناسانه
    سعید نیکورزم صفحه 21
  • بررسی ساختار در داستان فیلنامه «آستیگمات»
    احسان آجورلو صفحه 22
  • چگونگی چینش اتفاقات برای رسیدن به زوایای روان شناختی شخصیت ها در «آستیگمات»
    مهسا علینقیان صفحه 24
  • سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با مجیدرضا مصطفوی و پیام کرمی، فیلمنامه نویسان «آستیگمات»
    سید آریا قریشی صفحه 25
  • سینمای ایران: کشمکش
  • بازیابی مولفه های مستند در ساخت روایت فیلمنامه «گزارش فرار یوسفی»
    فاطمه فریدن صفحه 30
  • مروری بر فیلمنامه های آثار کوتاه اکران زمستانه هنر و تجربه
    محمدرضا نعمتی صفحه 32
  • سینمای ایران
  • ایجاز: باران آهسته می بارد
    آرش رواده، سعید نجاتی صفحه 34
  • سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با آرش رواده و سعید نجاتی، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «باران آهسته می بارد»
    محمدرضا نعمتی صفحه 36
  • سینمای ایران
  • نقطه دید: دیالوگ ها و موقعیت های فراگیر کمیک در سینمای ایران
    نیوشا صدر صفحه 41
  • پشت ویترین: روانشناسی برای فیلنامه نویسان
    صفحه 43
  • پرونده
  • ضرورت پرداخت به منطق بی واسطگی فیلم
    صفحه 46
  • پارادوکس های یک سینمای میان رسانه ای بی واسطه، مدخلی برای فهم چیستی یک روایت بی واسطه
    اگنس پتو ترجمه: سمیه چایچی صفحه 47
  • لحظات، چگالی تجربی و منطق بی واسطگی: فیلمنامه به مثابه نقشه ارتباطی برای ایجاد همبستگی
    دوید ا. توماس ترجمه: سرور بهروش صفحه 53
  • فیلمنامه به عنوان نقشه ارتباطی در فیلمنامه های «دانکرک»، «از گور بازنشسته» و «جاذبه»
    محمد هاشمی صفحه 58
  • مکان و اشیا به منزله رسانه در سینمای وس اندرسون
    میثاق نعمت گرگانی صفحه 61
  • سینمای جهان
  • سیناپس: اوقات بد در ال رویال، حماسه کولی، کریستوفر رابین، اولین مرد، به زودی زود، نفرتی که تو می کاری، فندق شکن و چهارقلمرو
    میثا محمدی صفحه 64
  • کارگاه فیلمنامه: عبور از دوزخ پرده دوم
    صفحه 69
  • کشمکش: کوکلوکس کلان سیاه، اقتباس از داستان واقعی
    جاکوب کروکر ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 72
  • یک فیلم، یک فیلنامه: درباره فیلم «زاما»
    آریان گلصورت صفحه 76
  • تحلیل سینمای لوکرسیامارتل
    نزهت بادی صفحه 77
  • گفت و گو با لوکرسیا مارتل، فیلمنامه نویس و کارگردان زاما
    ترجمه: ارغوان اشتری صفحه 79
  • فیلمنامه کامل
  • تسخیر ناپذیران
    دیوید ممت ترجمه: علی افتخاری صفحه 81
  • یادداشت مترجم
    صفحه 111
  • روایت دیوید ممت از «تسخیرناپذیران»
    صفحه 112
  • سکانس برگزیده
    بهنام شریفی صفحه 113
  • تحلیل کارکردهای نوسان فیلم «تسخیرناپذیران» میان ژانر گنگستری و پلیسی
    نزهت بادی صفحه 114
  • مسئله بعد در دنیای شخصیت ها در فیلمنامه «تسخیرناپذیران»
    محمد هاشمی صفحه 117
  • شخصیت پردازی در فیلنامه «تسخیرناپذیران»
    سید آریا قریشی صفحه 119