فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 194 (بهمن 1397)
- 17 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
- تاریخ انتشار: 1398/02/01
- تعداد عناوین: 41
- سرمقاله
-
سینما دینی / سینمای عاشوراییصفحه 4
-
معرفی فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر / سودای سیمرغ، نگاه نو، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشنصفحه 7
- سینمای ایران
-
پیش درآمد / تجربیات نامربوط شخص مربوطهصفحه 34
- سینمای ایران: کشمکش
-
پارادوکس تماتیک در فیلمنامه های اصغر فرهادیصفحه 36
-
فیلم «همه می دانند» از دیدگاه فلسفه اخلاق ارسطوییصفحه 43
-
شیوه تعلیق آفرینی در فیلمنامه و شخصیت پردازیصفحه 50
-
بازنمود مفهوم گناه به مثابه کنش اجتماعی مدرن در فیلمنامه «همه می دانند»صفحه 52
-
نقش معما در پیشبرد داستان در فیلمنامه «اتاق تاریک»صفحه 54
-
عناصر پلات معما در «اتاق تاریک»صفحه 56
-
آسیب شناسی سینمای کمدی به بهانه بررسی فیلمنامه «مارموز»صفحه 57
-
تحلیل طنز کلامی در ترکیب دیالوگ های فیلمنامه «مارموز»صفحه 59
-
بررسی تم روایی فیلمنامه «بی نامی»صفحه 60
-
نگاهی به ژانر کمدی و مولفه های آن در فیلم «قانون مورفی»صفحه 61
-
بررسی ساختار در فیلمنامه «گلدن تایم»صفحه 62
- سینمای ایران: نقطه دید
-
نشست جمعی پیرامون فیلم کوتاه در سینمای ایران به بهانه جشنواره فیلم تهرانصفحه 64
- سینمای ایران: کشمکش
-
نشست جمعی پیرامون فیلم کوتاه در سینمای ایران به بهانه جشنواره فیلم تهرانصفحه 64
- پرونده ای برای یک سریال (خانه پوشالی)
-
درباره سریال «خانه پوشالی» و درون مایه هایشصفحه 72
-
مفهوم خانواده و قدرتصفحه 74
-
شخصیت فرانک آندروود در سریال «خانه پوشالی»صفحه 76
-
بررسی شخصیت کلیر آندروود در سریال «خانه پوشالی»صفحه 78
-
مروری بر شخصیت داگ استمپرصفحه 80
-
شیوه بازنمود شرصفحه 81
-
کدام یک برتر است، کلیر یا فرانک؟صفحه 83
-
گفت و گو با بوویلیمن فیلمنامه نویس «خانه پوشالی»صفحه 88
-
عادات فیلمنامه نویسی بوویلیمنصفحه 91
- سینمای جهان
-
سیناپس: یک لطف ساده، شناور، آکوامن، سوختن، مضروب، کرید 2، کلاس هشتم، اولین اصلاح شده، روما، تصنیف باستر اسکراگزصفحه 94
-
یک فیلم، یک فیلمنامه نویس (درخت گلابی وحشی) / کاووشی در زیبایی ملال در سینمای نوری بیگله حیلانصفحه 103
-
ساختار روایی «درخت گلابی وحشی» پالیمسستی است و در حال زدودن مدام معناصفحه 107
-
بررسی ساختار در ام ایستگاهی و ساختار پرسه در فیلمنامه «درخت گلابی وحشی»صفحه 109
-
گفت و گو با نوری بیلگه جیلان، فیلمنامه نویس و کارگردانصفحه 111
- سینمای جهان: کشمکش
-
فیلمنامه «تصنیف باستر اسکراگز» و نسبت آن با الگوهای ژانر و وسترنصفحه 114
-
شگردهای پست مدرنیستی برادران کوئن در «تصنیف باستر اسکراگز»صفحه 116
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با برادران کوئنصفحه 118
- سینمای جهان: کشمکش
-
ناپدید شدن در داستان کوتاه موراکامی و فیلم «سوختن» لی چانگ دونگصفحه 120
-
رویکرد سوختن در مواجهه با معما و استعاره های مدرنصفحه 122
-
گفت و گو با لی چانگ دونگصفحه 124
- فیلمنامه کامل
-
محرمانه لس آنجلسصفحه 128
-
یادداشت مترجمصفحه 161
-
ویژگی های قهرمان جمعی در «محرمانه لس آنجلس»صفحه 162
-
چگونگی تحول شخصیت به مثابه استحاله8 مفهوم «عدالت»صفحه 165
-
مقدمه چینی در فیلمنامه «محرمانه لس آنجلس»صفحه 167