فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 195-196 (فروردین 1398)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 195-196 (فروردین 1398)

  • 208 صفحه، بهای روی جلد: 70,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1398/01/20
  • تعداد عناوین: 55
|
  • سرمقاله
  • سینما دینی / سینمای عاشورایی
    صفحه 4
  • بررسی فیلمنامه های جشنواره فیلم فجر
  • از ایده تا داستان؛ نگاهی به فیلمنامه های آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
    امیررضا تجویدی صفحه 8
  • تحلیل ساختار فیلمنامه های آثار داستانی از منظر پرده دوم یا بخش میانی
    امیررضا نوری پرتو صفحه 17
  • بررسی جایگاه علیت در تعدادی از فیلم ها
    اسدالله غلامعلی صفحه 26
  • نقش توزیع اطلاعات در داستان گویی فیلمنامه ها
    احسان آجورلو صفحه 29
  • کنش شخصیت ها در بن بست هایی روایی در دو ساحت دایجتیک و برون دایجتیک
    محدرضا نعمتی صفحه 33
  • نگاهی به درون مایه فیلم ها
    حسین جوانی صفحه 36
  • جلوه های مرگ در تعدادی از آثار
    سیدآریا قریشی صفحه 40
  • بررسی فیلمنامه های شاخص جشنواره با تمرکز بر مفهوم «تحول و بازشناخت» در درام
    سعید نیکورزم صفحه 44
  • شخصیت پردازی در برخی فیلم ها
    مهسا علینقیان صفحه 47
  • نگاهی به طراحی پایان بندی فیلمنامه ها
    بهمن شیرمحمد صفحه 50
  • شناسایی و معرفی مولتی ژانر
    فاطمه فریدن صفحه 53
  • نظرسنجی بهترین فیلمنامه های جشنواره سی و هفتم
    صفحه 57
  • گفت و گو با نیما جاویدی
    سیدآریا قریشی صفحه 61
  • گفت و گو با محمد داوودی و محسن قرایی
    محمدرضا نعمتی صفحه 65
  • سینمای ایران
  • پیش درآمد: تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    سیدسعید رحمانی صفحه 74
  • سینمای ایران: کشمکش
  • مقایسه فیلم «متری شیش و نیم» با فیلم «مخمصه)
    نزهت بادی صفحه 76
  • بررسی فیلمنامه «متری شیش و نیم» با نگاهی به سینمای اجتماعی
    بهمن شیرمحمد صفحه 78
  • نقد و بررسی عناصر فیلمنامه «متری شیش و نیم» در پیوند با ساختار
    سعید نیکورزم صفحه 80
  • نقش روایت سوبژکتیو از فراموشی تاریخ در فیلمنامه «آشغال های دوست داشتنی»
    احسان آجورلو صفحه 82
  • جست و جویی در عناصر ملودراماتیک فیلمنامه «آشغال های دوست داشتنی»
    محمدرضا نعمتی صفحه 83
  • نقش حادثه مرکزی در شیوه روایت فیلمنامه «غلامرضا تختی»
    سیدآریا قریشی صفحه 85
  • نگاهی به ساز و کار کشمکش ها در فیلمنامه «غلامرضا تختی»
    امیررضا تجویدی صفحه 87
  • کاراکترهای فیلمنامه «هت تریک» از منظر مکاشفه نفس و دگردیسی شخصیت
    فاطمه فریدن صفحه 89
  • سینمای ایران
  • نقطه دید: نشست جمعی پیرامون فیلم کوتاه در سینمای ایران به بهانه جشنواره فیلم تهران
    محمدرضا نعمتی صفحه 90
  • پشت ویترین: معرفی و تحلیل کتاب «دیالوگ»
    فاطمه فریدن صفحه 98
  • پرونده یک موضوع (کاتارسیس)
  • رابطه کاتارسیس با مفهوم فلسفی علیت در ساختار روایی کلاسیک و مدرن
    اسدالله غلامعلی صفحه 102
  • سیر تحول مقدمه تا کاتارسیس در سینمای معاصر
    اندرو هورتون ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 104
  • اهمیت هم ذات پنداری مخاطب با روند فیلمنامه از خلال خلق کاتارسیس
    کن میاموتو ترجمه: احمدرضا فاضلی شوشی صفحه 107
  • بررسی مفهوم کاتارسیس در فیلم نوآرها و سینمای وحشت
    امیررضا نوری پرتو صفحه 109
  • گفت و گوی جمعی در باب سازوکار عمل کاتارسیس در فیلمنامه
    محمدرضا مقدسیان، امیررضا تجویدی صفحه 111
  • کاتارسیس در سینمای آزار
    نیوشا صدر صفحه 117
  • کاتارسیس در سینمای ایران
    سیدآریا قریشی صفحه 120
  • سینمای جهان
  • سیناپس: بر دروازه ابدیت، می توانی مرا ببخشی؟
    میثا محمدی صفحه 124
  • سینمای جهان: کشمکش
  • کالبدشکافی اثرات گذشته بر حال در سینمای کریستین پتزولد
    نزهت بادی صفحه 128
  • نگاهی به «ترانزیت» با تمرکز بر ژانر و روایت
    نوید پورمحمدرضا صفحه 131
  • ساختار روایی در فیلم «جنگ سرد»
    نیوشا صدر صفحه 133
  • از زبان فیلمنامه نویس: گفت و گو با پاووپاولیکوفسکی درباره فیلم «جنگ سرد»
    ترجمه: ارغوان اشتری صفحه 134
  • خرد شدن انسان در چرخ دنده های جنگ قدرت در فیلم «جنگ سرد»
    الهام بهناز صفحه 135
  • فیلمنامه کامل
  • رما
    صفحه 138
  • یادداشت مترجم
    صفحه 159
  • سکانس برگزیده «رما»
    بهمن شیرمحمد صفحه 160
  • اسلاوی ژیژک و آلفونسو کوارون در یک قاب
    شاهپور شهبازی صفحه 161
  • فیلمنامه «رما» از منظر نظریه های قدرت
    محمد هاشمی صفحه 166
  • درباره فیلمنامه «رما»
    اسلاوی ژیژیک ترجمه: ارغوان اشتری صفحه 168
  • داستانی جذاب و فراموش نشدنی از طبقه کارگر
    جف یورک ترجمه: مرجان گلستانی صفحه 169
  • گفت و گو با آلفونسو کوارون درباره شخصی ترین فیلم سینمایی اش
    ترجمه: سهند زرشکیان صفحه 170
  • گفت و گوی رامتین شهبازی و آرش خوشخو درباره فیلمنامه «رما»
    صفحه 172
  • فرست ریفورمد
    صفحه 177
  • یادداشت مترجم
    صفحه 196
  • سکانس برگزیده «فرست ریفورمد»
    حسین جوانی صفحه 197
  • چگونگی پیوند «نور زمستانی» و «خاطرات کشیش یک روستا» با «راننده تاکسی» درباره فلم «فرست ریفورمد»
    نزهت بادی صفحه 198
  • نقش تک گویی درونی در مقدمه چینی فیلمنامه «فرست ریفورمد»
    سیدآریا قریشی صفحه 200
  • از «راننده تاکسی» تا «فرست ریفورمد» با پل شریدر
    براک سوینسون ترجمه: مرجان گلستانی صفحه 202
  • گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه «فرست ریفورمد»
    صفحه 204