فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 33-34 (خرداد و تیر 1384)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 33-34 (خرداد و تیر 1384)

  • 160 صفحه، بهای روی جلد: 9,500ريال
  • تاریخ انتشار: 1384/03/10
  • تعداد عناوین: 53
|
  • سرمقاله
    صفحه 5
  • اتفاق
  • سینمای ایران
    صفحه 6
  • روایت
  • حضور فیلم نگار در نمایشگاه
    صفحه 9
  • میز گرد نشر فیلمنامه / بازار نشر فیلمنامه و چالش های فراروی آن
    سارا زندی صفحه 10
  • میز گرد سینمای معناگرا / سینمای معناگرا نباید منحصر به مخاطب خاص شود
    سمیه بنی هاشمی صفحه 12
  • نشست های کانون معناگرا / معناگرایی زمه کیس در لایه های پنه ان
    سارا زندی صفحه 14
  • برگزیدگان فیلمنامه های قرآنی / این گنج لایزال سوژه
    سمیه بنی هاشمی صفحه 17
  • نقطه دید
  • سینمای معناگرا چیست؟
    عبدالله اسفندیاری صفحه 18
  • بازار سوژه
    جمیله دارالشفایی صفحه 20
  • پشت ویترین
    حسن مهدوی فر صفحه 22
  • بانک فیلمنامه
  • بخش اول / سجاده چی؛ رکورددار ثبت طرح فیلمنامه
    صفحه 24
  • روایت
  • مراسم سالگرد فیلم نگار / انتشار فیلم نگار از ضروری ترین خدمات بنیاد فارابی است
    صفحه 25
  • یادداشت های سه سالگی فیلم نگار / آینه داران
    صفحه 27
  • نشست فیلمنامه خواب بزرگ / روایت پردازی مدرن در دل گفتگوه ای چند وجهی
    سمیه قاضی زاده صفحه 40
  • نشست فیلمنامه همه چیز درباره ایو / فیلمنامه چند روایتی با ساختار خطی
    سارا زندی صفحه 45
  • فیلمنامه، منجی سینمای ایران
    حسن مهدوی فر صفحه 47
  • اتفاق
  • سینمای جهان
    صفحه 51
  • بازار فیلمنامه
    صفحه 52
  • سیناپس
    آفاق احمدی ترجمه: آفاق احمدی صفحه 54
  • کارگاه فیلمنامه / بعد از تحریر
    ریموند فرنشام ترجمه: نادیا غیوری صفحه 56
  • بن مایه
  • کارکرد دو راهی در فیلمنامه / نه راه پیش، نه راه پس
    ونداد الوندی پور ترجمه: ونداد الوندی پور صفحه 60
  • تجربه های پراکنده
  • 77 سوال برای ارزیابی فیلمنامه
    صفحه 62
  • سیناپس
  • جایی برای زندگی
    صفحه 64
  • کشمکش
  • نگاهی به فیلمنامه های جایی برای زندگی / کدام چینش و پرداخت شخصیتی؟
    سحر عصرآزاد صفحه 65
  • امتحان / می بینید چه ایده ای دارم؟
    امیر قادری صفحه 67
  • از زبان فیلمنامه نویس
  • گفتگو با مهدی نوربخش / واقع بین شده ام
    صفحه 70
  • کشمکش
  • عاشق مترسک / اندر فواید بازنویسی...
    نیوشا صدر صفحه 72
  • صحنه کوچک
  • نقد سایه آفتاب / شخصیت هایی از سه نسل در کنار هم
    مریم صدر الادبایی صفحه 73
  • نقد مشق عشق / در کمال خونسردی
    نغمه خدابخش صفحه 74
  • از زبان فیلمنامه نویس
  • گفتگو با فلوراسام / دوست دارم ساده بنویسم
    صفحه 76
  • صحنه کوچک
  • نقد این گروه خشن / گم شدن در هرم گرما همچون قهرمانان قصه های خیالی کودکانه
    شهرام اشرف ابیانه صفحه 78
  • نقد یک ذهن زیبا / مرز میان خیال و واقعیت کجاست...
    سحر عصرآزاد صفحه 81
  • کشمکش
  • هوانورد / نذار همین جور درک نشده باقی بمونم
    امیر قادری صفحه 82
  • قهرمان / پایان شب سخن سرایی
    اشکان راد صفحه 84
  • پرونده فیلمنامه در سینمای جنگ
  • وجه در زمانی / فیلم های جنگی
    احمد میراحسان صفحه 88
  • مقدمه ای بر سینمای جنگ
    سعید قطبی زاده صفحه 92
  • جنگ دوران
    رضا بدیعی صفحه 98
  • نگاشته ها / نجات یک سرباز چقدر اهمیت دارد؟
    حسن مهدوی فر صفحه 102
  • نقد توهم بزرگ / سینما می تواند یک فرشته باشد
    حمید گرشاسبی صفحه 104
  • شخصیت پردازی در سینمای جنگ / خاکستر ی هایی در خاکستره ای جنگ
    مهرزاد دانش صفحه 105
  • مروری بر شخصیت زن در سینمای جنگ / از زنانی منتظر در قاب پنجره تا زنانی ایستاده در میانه میدان
    منوچهر اکبرلو صفحه 108
  • مرور مضمونی سینمای جنگ / از «نینوا» تا «هیوا»
    کیوان کثیریان صفحه 111
  • ایجاز
  • همیشه دیر اتفاق می افتد
    محمد ارژنگ صفحه 113
  • گفتگو با رضا بهرامی نژاد / مستند کوتاه «آقایان پرنده»
    صفحه 113
  • انتقام از سینمای جشنواره ای / نقد فیلمنامه «من جایزه می خوام»
    محمد ارژنگ صفحه 115
  • بانک فیلمنامه
  • بخش دوم
    صفحه 116
  • فیلمنامه کامل
  • بازداشتگاه شماره 17
    صفحه 119
  • نقد فیلمنامه «بازداشتگاه شماره 17» / ششصد آدم شوخ و یک لشکر دلقک
    حمیدرضا بیات صفحه 152
  • فرهنگ فیلمنامه نویسان
  • کامبوزیا پرتوی
    صفحه 154
  • لاری کوهن
    صفحه 155
  • نقد خوانندگان
    صفحه 156
  • نامه نگار
  • نامه نگار
    صفحه 158
  • نتایج نظر خواهی فیلم نگار
    صفحه 160