فهرست مطالب
ماهنامه هنر و تجربه
پیاپی 3 (آبان 1396)
- 228 صفحه، بهای روی جلد: 100,000ريال
- تاریخ انتشار: 1396/08/18
- تعداد عناوین: 63
- حرف اول
-
تجربه فرانسوی هنر و تجربه / تاریخچه سینماه ای هنر و تجربه فرانسهصفحه 8
- نگاه
-
صفحه 10
- نگاه مخالف
-
کیارستمی؛ هنر و تجربه واقعی است / اساسا هنر و تجربه باری از دوش سینمای ما برنداشته استصفحه 11
- گزارش ماه مهر
-
صفحه 12
- روایت
- مونولوگ
-
قلم در برابر چکش / «نسیه دیوانگی محض» بیان مستقیم و مستند گونه ای داردصفحه 20
- دیالوگ
-
کیارستمی همان گلوبر روشای ایران است / روبرتوبرلینر کارگردان برزیلی فیلم «نیسه دیوانگی محض»صفحه 22
- کاوراستوری
-
ما آدم های خوشبختی هستیم / هم نشینی حسین علیزاده و فاطمه معتمدآریا درباره سینما و موسیقیصفحه 28
- تیتراژ
-
صفحه 43
- مونولوگ
-
کسی به فکر باغچه نیست / فیلم «ائو» نخستین فیلم ایرانی است که کاملا با عناصر بومی ساخته شدهصفحه 44
-
بازی / وجه تسمیه و کارکرد خانه در فیلم «ائو»، لایه های محکم تری داردصفحه 46
-
ضلع های ائو / کارگردان می خواهد خانه ای را نشان دهد که آن خانه فقط در ذهن او خانه است، اما برای ما قلمرویی از تنش ها و کشمکش هاستصفحه 48
-
هنر بومی سازی و تجربه های تازه / گروه هنر و تجربه امکان بی نظیری برای دیده شدن فیلم سازان ناشناس در شهره ای کوچک داردصفحه 50
- دیالوگ
-
تاثیر گرفتن آدم ها از محیط / گفت و گو با اصغر یوسفی نژاد، کارگردان فیلم «ائو»صفحه 52
- مونولوگ
-
چند عروسی و یک تشییع جنازه / «خانه» فیلم جسوری است، و همین جسارت است که بیننده را به دنبال داستان می کشدصفحه 61
- تیتراژ
-
صفحه 63
- مونولوگ
-
معلق میان مستند و داستان / طالبی در «ویولونیست» مسیری متفاوت را دنبال کردصفحه 64
- دیالوگ
-
چرخش از فیلم سازی داستانی به مستند / گفت و گو با محمد علی طالبی، کارگردان فیلم «ویولونیست»صفحه 66
-
من با ویولون زندگی می کنم / گفت و گو با کیانوش شهنازی، ویولون زنی که بازیگر فیلم شدصفحه 72
- تیتراژ
-
صفحه 77
- مونولوگ
-
بازیگوشی و سرخوشی / «تمارض» فیلمی خارج از دایره فیلم های متداول در سینمای ایران استصفحه 78
-
یک مهمانی، یک رقص / ویژگی مهم «تمارض» واژگونی فرم استصفحه 81
-
تقلیدی مبارک اما عقیم / در «تمارض» همه چیز بر اساس قرارداده ای تئاتری معرفی می شود و شکل می گیردصفحه 82
- دیالوگ
-
ماجرایی بر اساس یک پیش گویی / گفت و گو با عبد آبست، کارگردان فیلم «تمارض»صفحه 84
- مونولوگ
-
«تمارض» در مقام شیء / نشانه های اغراق آمیز را در «تمارض» نه می توان انکار کرد و نه نادیده گرفتصفحه 95
- تیتراژ
-
صفحه 97
- مونولوگ
-
شبیه آدم های زنده! / «مانکن های قلعه حسن خان» به شباهت های زندگی و سرنوشت مانکن ها می پردازدصفحه 98
-
تراژدی آدم ها و آدمک ها / مانکن های فیلم نمادی از جامعه مدگرا است که هویت خود را از دست داده اندصفحه 100
-
تجلی ادراک / یکی از دلایل دیدنی شدن «مانکن های قلعه حسن خان»، نماه ا و زاویه دوربین مناسب استصفحه 102
-
روی فیلم هایم تعصبی ندارم / گفت و گو با سام کلانتری، کارگردان «مانکن های قلعه حسن خان»صفحه 104
- تیتراژ
-
صفحه 111
- مونولوگ
-
از صد افتاده تار و کمونچه / «والسی برای تهران» ثبت یک دوره از تاریخ تحولات موسیقی در کشور ماستصفحه 112
-
رسم عاشق کشی / «والسی برای تهران» فیلمی جمع وجور و بی ادعاستصفحه 114
- دیالوگ
-
موسیقی، ماوای روح ملول آدمی است / گفت و گو با زینب تبریزی، کارگردان «والسی برای تهران»صفحه 116
- تیتراژ
-
صفحه 131
- مونولوگ
-
عطر من هنوز این جاست / «یک قناری، یک کلاغ» در ذهن مخاطبان خاص سینما نوعی تجربه گرایی متفاوت استصفحه 132
- دیالوگ
-
من و گنجشک ها می میریم... / گفت و گو با اصغر عبداللهی، کارگردان «یک قناری، یک کلاغ»صفحه 134
- تیتراژ
-
صفحه 141
-
روایت امید و پشتکار / «گمیچی» پایانی غیرقابل انتظار، اما باورپذیر داردصفحه 142
- مونولوگ
-
ناپیدایی گمیچی / «گمیچی» روایتی اغواکننده از طبیعت فروپاشیده این روزه ای ما استصفحه 144
-
پایان های باز برای مشکلات لاینحل / نقطه عطف «گمیچی» پایان بندی آن استصفحه 146
- دیالوگ
-
مسیری برای امید / گفت و گو با مجید اسماعیلی پارسا،کارگردان «گمیچی»صفحه 148
- تیتراژ
-
صفحه 159
- مونولوگ
-
ساز و سیاست / «بزم رزم» با نگاه بی طرفانه و همراهی صدای دل نشین راوی (صابر ابر) به مستندی قابل قبول بدل می شودصفحه 160
-
پیش قراولی که بی عیب نیست / «بزم رزم» نشان می دهد موسیقی به رغم تمام محدودیت ها حذف شدنی نیستصفحه 162
-
گس، تلخ، شیرین! / مهم ترین ویژگی هنرمندانه «بزم رزم» تدوین و صداگذاری آن استصفحه 166
- تیتراژ
-
صفحه 171
-
یک فیلم، یک مقاله / «کایه دو فیلم» تلاشی جدی در گردآوری اطلاعات و مواد بصری سه دهه گذشته سینمای ایران استصفحه 172
-
سه مرد در راه سخت! / کارکرد مهم «کایه دو فیلم» تجدید خاطره استصفحه 175
- مونولوگ
-
سنگ بزرگ / مجله فیلم چه به دلیل سابقه و چه به سبب تاثیرگذاری و جریان سازی اش در تاریخ سینمای ایران، پتانسیل زیادی برای سوژه شدن در یک مستند داردصفحه 178
-
اشکال از نگاه ماست نه از ممیزی / «پریناز» به عوارض و تبعات تعصب و باوره ای کور می پردازدصفحه 180
-
پازلی ها، ایده تماشایی / «پازلی ها» الگوی بسیار خوب ولی نادر از تی مورک در ایران استصفحه 182
-
کاربر زمین مانده تلویزیون ایران / «پازلی ها» لحن امیدوارانه ای به اثر بخشیده که متناسب با هدف پروژه «کارستان» استصفحه 184
-
نقاشی از خیال / معنای «اصطکاک» همین است که منطقا و عقلا سینما تاثیرگذار بر جه ان ما ایرانیان بوده و ما با آن ها بخشی از آرمان های خود را به دست آوردیمصفحه 186
-
کالبدشکافی تاثیرگذاری سینمای ایران / «اصطکاک» فضایی مناسب از تنوع نگاه و برخی مباحث چالشی را به وجود آورده استصفحه 188
- دیالوگ
-
میخواستم اولین فیلم بلندم را برای هنر و تجربه بسازم / گفت و گو با آرمان خوانساریان کارگردان «سبز کله غازی»صفحه 190
-
تم اصلی فیلم مهاجرت اجباری است / گفت و گو با کریم امینی، کارگردان «چلیپا»صفحه 195
- کالت
-
«صادق کرده» و ملتی در آستانه انقلاب / یادی از «صادق کرده» ناصر تقواییصفحه 198
-
از تاریکی حرفی نزن! / نظری به «دراکولا» تاد براونینگصفحه 200
- دیگران
-
شبح سرگردان / درباره فیلم «داستان یک شبح / A Ghost»Story»ساخته دیوید لوریصفحه 202
- تورق
-
بازجویی مخملی، به شیوه مستندساز / معرفی کتاب «مصاحبه در فیلم مستند» روبرت صافاریان نشر ساقی-چاپ دوم، 1395صفحه 204
-
صفحه 208
- بخش انگلیسی
-
صفحه 213