فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 66 (اسفند 1396 و فروردین 1397)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 66 (اسفند 1396 و فروردین 1397)

  • 320 صفحه، بهای روی جلد: 150,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1396/12/15
  • تعداد عناوین: 81
|
  • سینمای جهان
  • زندگی و آثار استیون اسپیلبرگ/ رویای امریکایی
    همایون خسروی دهکردی صفحه 6
  • گفت و گو با استیون اسپیلبرگ
    بهروز سلطانزاده صفحه 12
  • فهرست گدار: چرا اسپیلبرگ و آشویتس در صدر فهرست اند
    ترجمه: صالح نجفی صفحه 16
  • درباره تصویر هیولا در آرواره ها
    رامین اعلایی، بابک پیدارسی صفحه 26
  • نگاهی به نقش مذهب و سرمایه در سینمای اسپیلبرگ
    محمدحسین میربابا صفحه 30
  • تحلیل مالی فیلم های بلند سینمایی استیون اسپیلبرگ
    رضا مولایی صفحه 34
  • فهرست شیندلر و محدودیت های اخلاقی بازنمایی هولوکاست
    ترجمه: مهدی ملک صفحه 36
  • کودک در فیلم های استیون اسپیلبرگ/ به نام پدر
    برنا حدیقی صفحه 40
  • گذر از جامعه به ایدئولوژی
    امین حامی خواه صفحه 44
  • نقش کودکان در سینمای استیون اسپیلبرگ
    هوتن زنگنه پور صفحه 46
  • پل جاسوسان؛ تریلر درخشان اسپیلبرگ
    ترجمه: شهریار خلفی صفحه 48
  • نگاهی به مواجهه استیون اسپیلبرگ با تاریخ (های) سیاسی- اجتماعی به میانجی فهرست شیندلر، نجات سرباز رایان و مونیخ
    مهران چهرازی صفحه 50
  • درباره پل جاسوسان/ معلق میان دوزخ و برزخ
    حمید باقری صفحه 54
  • از تروریسم تا آخرالزمان: نگاهی به دو فیلم «مونیخ» و «جنگ دنیاها»
    حامد عزیزیان صفحه 58
  • فیلم ها و احساس ها
  • روانکاوی «روانی»
    رابین وود ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 63
  • درباره ی مهر هفتم، چهره و چشم شیطان
    رابین وود ترجمه: سعیده طاهری، بابک کریمی صفحه 66
  • به یاد رابین وود
    کریستوفر شرت ترجمه: بشیر سیاح صفحه 72
  • رابین وود
    دیوید بردول ترجمه: علی کرباسی صفحه 74
  • هنر و سیاست
  • جان پیلجر و جدال بی امان با پروپاگاندا
    صفحه 76
  • در اهمیت جان پیلجربودن/ شکستن سکوت ایرانی
    فرهاد محرابی صفحه 77
  • در دفاع از ژورنالیسم جان پیلجر در باب اسرائیل و فلسطین
    ترجمه: مریم نعیمی صفحه 80
  • جنگ رسانه و پیروزی پروپاگاندا
    ترجمه: زهرا پورنیک صفت صفحه 83
  • سکوت را بشکن؛ جنگ جهانی ای آغاز شده است
    نیما حسن ویجویه صفحه 87
  • نبرد جان پیلجر با تزویر
    ترجمه: رامین اعلایی صفحه 90
  • نوشتاری در باب مجموعه ای از دوازده مستند جان پیلجر
    ترجمه: مهدی جمشیدی صفحه 92
  • فیوژن
  • از ومپایر تا دراکولا و نوسفراتو: خون آشام ها از چشم دوربین سینما
    صفحه 94
  • تنها در دل تاریکی: ورنر هرتسوگ و نوسفراتو
    حامد عزیزیان صفحه 95
  • درباره «خون آشام» اثر کارل تئودور درایر
    حمید باقری صفحه 102
  • سینمای ایران
  • چالش سرمایه گذاری در سینمای ایران میزگرد منیژه حکمت، هارون یشایایی، سیدضیاء هاشمی، محمدهادی کریمی، جواد طوسی
    صفحه 107
  • تهیه کنندگی سینما، از علت تا دلیل
    محسن خیمه دوز صفحه 122
  • گفت وگوی جابر قاسمعلی با جمال ساداتیان
    صفحه 126
  • وضع وخیم سرمایه گذاری در سینمای امروز ایران
    امیر پوریا صفحه 132
  • تغییر نظام مند راه حل نجات سینمای ایران
    علیرضا رئیسیان صفحه 134
  • سه سین سیاست و سینما و سرمایه
    محمدعلی سجادی صفحه 136
  • گفت وگو با علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی
    زهرا نجفی صفحه 138
  • بررسی یک استحاله تاریخی در سینمای ایران
    شاهین شجری کهن صفحه 142
  • گزارش گفت وگو با مجید برزگر
    مرسده مقیمی صفحه 146
  • اکران و اکنون
  • گزارش سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
    آزاده جعفری صفحه 148
  • گفت و گو با جواد عزتی
    مرسده مقیمی صفحه 150
  • درباره ی اسرافیل ساخته آیدا پناهنده
    آزاده جعفری صفحه 154
  • مطالب آزاد
  • اهمیت کارگردان بودن
    سیامک گلشیری صفحه 158
  • نگاهی به سه شاهکار کمدی از منظر یک پرسش فرضی
    شاهپور شهبازی صفحه 160
  • شعر و داستان
  • صداهای شبانه
    محمود حدادی صفحه 167
  • اینجا تیب تن است
    هاینریش بل ترجمه: احمد اخوت صفحه 168
  • تک درخت
    ناصر نبوی صفحه 172
  • ادبیات: نقد و بررسی
  • مرزهای نوآوری در ادبیات داستانی/ همراه با حسین پاینده، فرشته احمدی، مهدی یزدانی خرم محمدرضا گودرزی
    صفحه 175
  • سنگ سنگ است
    احمد اخوت صفحه 186
  • نوآوری های صادق هدایت و تاسیس ادبیات ملی
    شاپور بهیان صفحه 194
  • ادبیت زبان و امر نو
    منیرالدین بیروتی صفحه 198
  • از منشا اجتماعی شعر اکسپرسیونیستی
    محمود حدادی صفحه 200
  • وگرنه که تکرار فایده ای ندارد
    محمود حسینی زاد صفحه 202
  • نوآوری در ادبیات یا بدیعی که بدعت نیست
    محمد حسینی صفحه 204
  • حدیث کهنه و نو
    سهیل سمی صفحه 205
  • ادبیات در مواجهه با تاریخش
    ترجمه: سعید صادقیان صفحه 206
  • از کاتب مصری تا کاتب «تونی کرگ»
    رضا عامری صفحه 210
  • بازگشت عروس دریایی
    محمدرضا کاتب صفحه 212
  • داستان نویسی قاسم هاشمی نژاد
    ناصر نبوی صفحه 214
  • دایی جان ناپلئون
  • درباره ی مجموعه تلویزیونی دایی جان ناپلئون/ نشست علیرضا زرین دست، محمد شهبا، محمدحسن شهسواری، امید روحانی
    صفحه 218
  • زنان بازی خورده، مردان بازیگردان
    فرخنده آقایی صفحه 230
  • تورم تخیل و دایی جان
    احمد ابومحبوب صفحه 234
  • دایی جان ناپلئون و طرح چند پرسش
    رضیه انصاری صفحه 236
  • دایی جان ناپلئون؛ مجموعه ای با فضاسازی و اجرای حرفه ای
    عباس بهارلو صفحه 238
  • درباره موسیقی متن سریال «دایی جان ناپلئون»/ جامانده از اجتماع خشمگین
    امیر بهاری صفحه 240
  • سرور کسمایی از دشواری های ترجمه دایی جان ناپلئون می گوید
    مریم جلالی فراهانی صفحه 242
  • چند نکته در مورد «دایی جان ناپلئون» و نویسنده آن ایرج پزشکزاد
    ناصر زراعتی صفحه 248
  • دایی جان ناپلئون چه می خواهد بگوید
    روبرت صافاریان صفحه 252
  • از دایی جان ناپلئون تا طنز فاخر سعدی
    سیروس علی نژاد صفحه 254
  • از روح داستان تا روح مکان
    کاوه فولادی نسب صفحه 258
  • نگاهی به جایگاه خانه در رمان/سریال دایی جان ناپلئون
    شیوا مقانلو صفحه 260
  • هیروگلیف
  • سینمای نصیبی نیم قرن بعد/ از شعر سینما
    پویا رفویی صفحه 263
  • حلول شعر در سینمای نصیب نصیبی/ میزگرد محمدرضا اصلانی، شهناز صاحبی، هوشیار انصاری فر، پویا رفویی
    صفحه 265
  • فیلمنامه مستند منتشرنشده ای از نصیب نصیبی
    صفحه 279
  • یادداشت منتشرنشده ای از فرخ تمیمی/ آیا شعر را می شود محبوس کرد؟
    صفحه 281
  • بریدنی بی زخم
    سمیرا یحیایی صفحه 282
  • سینما پدیده ای است در حد فاصل هنر و زندگی
    ترجمه: پریسا فتوحی صفحه 284
  • نظریه مختصر سرنوشت
    سپیده کوتی صفحه 292
  • تجسمی
  • بازنمایی امر عمومی در هنر؛ شادی و اندوه/ گفت و گو با فرشید آذرنگ
    محسن نوری چپی صفحه 296
  • درباره ی شادمانی عمومی و امکان های آن
    مجید اخگر صفحه 305
  • کتاب
  • گفت وگو با شهیار قنبری به بهانه ی انتشار کتاب های تازه اش در ایران
    حسین عصاران صفحه 309
  • مروری بر کتاب عباس کیارستمی و فیلم -فلسفه
    رضا رحمتی راد صفحه 313
  • نگاهی به کتاب «سینما، انسان شناسی تصویری»
    مهران چهرازی صفحه 314