آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۱
نگاه سوم
۸

صعود پرسپولیس و سپاهان اصفهان به فینال جام حذفی

روز گذشته دو دیدار در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی باشگاه های کشور پیگیری شد.

در دیدار نخست دو تیم پرسپولیس تهران و نوژن ساری در ورزشگاه شهید متقی ساری و در حضور بیش از 6هزار تماشاگر به قضاوت محسن ترکی برگزار شد، تیم پرسپولیس در دقیقه 40 روی ضربه ناگهانی مهرزاد معدنچی از فاصله 25 متری دروازه میزبان را باز کرد، در وقت های اضافه نیمه اول پورحاجی کاپیتان تیم نوژن روی یک ضربه کاشته دروازه پرسپولیس را باز کرد، تا دو تیم در نیمه اول با تساوی زمین را ترک کنند.

نیمه دوم، بازی تهاجمی تری از دو تیم به نمایش گذاشته شد و حملات زیادی روی دروازه دو تیم ایجاد شد، که سهم پرسپولیس بیشتر بود. حسین خطیر دروازه بان تیم نوژن در این دیدار به خوبی در برابر حملات پرسپولیس عکس العمل نشان داد و ستاره تیمش در دیدار روز گذشته نام گرفت. در واپسین لحظات نیمه دوم پرسپولیس توسط ستاره این روزهایش، مهرزاد معدنی به گل دوم خود از روی نقطه پنالتی رسید.

پس از این ضربه جو بازی متشنج شد و تا دقایقی بازی متوقف بود و در نهایت در شرایطی که 9 دقیقه وقت تلف شده سپری شده بود، کریم مهدی زاده گل دوم نوژن را به ثمر رساند تا تکلیف فینالیست این دیدار در نود دقیقه مشخص نشود و کار به وقت های اضافه کشیده شود. در وقت های اضافه دو تیم محتاطانه بازی را آغاز کردند و حملات دو تیم خطری جدی بر روی هیچ یک از دروازه ها ایجاد نکرد و نتیجه بازی تغییری نکرد تا دو تیم در ضربات پنالتی به رقابت بپردازند. در پنج ضربه اول پرسپولیس و نوژن به تساوی 4 بر 4 رسیدند و پرسپولیس در ضربات تک به تک پنالتی توانست در ضربه چهارم حریف خود را شکست دهد. در پرسپولیس کریم باقری و سهراب انتظاری ضربات پنالتی خود را از دست دادند.

در دیگر دیدار این مرحله تیم فوتبال سپاهان توانست با نتیجه 3 بر 1، صبا باتری را در ورزشگاه صباشهر شکست دهد تا دیگر فینالیست جام حذفی معرفی شود.