آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۷
کامپیوتر
۱۵

تا پایان برنامه چهارم توسعه تلویزیون آنلاین جایگزین شبکه دیتا و اینترنت می شود

فاز آزمایشی طرح خدمات پیشرفته ارتباطی تا 5 هزار مشترک را در برخواهد گرفت.

سعید مهدیون، معاون فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت و گو با ایلنا، با تشریح طرح خدمات پیشرفته ارتباطی، اظهارداشت: این طرح سرویس های مختلفی را از قبیل تلویزیون آنلاین، ویدیو درخواستی، گیم، ایمیل و اینترنت را در بردارد که می تواند جایگزین اینترنت، شبکه های دیتا و تلفن در کشور شود.

وی گفت: تا پایان شهریور ماه فاز آزمایشی طرح خدمات پیشرفته ارتباطی با 200 پورت قابل پیاده سازی است که در صورت لزوم تا 5 هزار پورت نیز قابل افزایش خواهد بود.

مهدیون با بیان این که این طرح شامل بخش هایی از قبیل زیرساخت، دسترسی یا لایحه Access، سرور، استاندارد و محتوا خواهد بود، یادآور شد: برای بخش زیرساخت، شرکت ارتباطات زیرساخت در این پروژه همکاری می کند، بخش دسترسی را شرکت های PAP تامین کرده، بخش استاندارد از طریق سازمان تنظیم مقررات با همکاری مرکز تحقیقات انجام می شود، بخش سرور به عهده شرکت دیتا است و بخش محتوا از سوی صدا و سیما و وزارت ارشاد انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از اوایل سال آینده ارائه خواهد شد و تا انتهای برنامه چهارم حدود یک میلیون مشترک را در برخواهد داشت.

مهدیون با تاکید بر این که در فاز آزمایشی بین 200 تا 5 هزار مشترک به طور داوطلب می توانند از این سرویس استفاده کنند، تصریح کرد: اولویت استفاده از این سرویس با کاربران خانگی خواهد بود.