آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۹۹۸
نگاه سوم
۳۱
گالری

در تکاپوی معنا

«در تکاپوی معنا» عنوان نمایشگاهی در گالری سیحون است که 13 اثر از فیگورهای مدرن صفا حسینی را به معرض نمایش مخاطبان گذاشته و معنویت و کمال از مضامین اصلی این مجسمه هااست.

انسان هایی که برای رهایی از آلام و صفات بد اجتماعی خود به سوی رهایی و معرفت و معنویت سفر می کنند محور اصلی آثار این هنرمند هستند. در واقع در نمایشگاه حسینی دو نوع مجسمه به چشم می خورد. یک نوع مجسمه هایی که برای راهیابی به کمال و انسانیت تلاش می کنند و در بخش دیگر نسلی از فیگورها که با قراردادن تعهدات و تحدیدات اجتماعی به شفافیت و زلال بودن درونی رسیده و از خود خاکی فاصله گرفته اند.

این هنرمند درباره موضوع نمایشگاه خود معتقد است: «جدا شدن از درگیری های اطراف و شناورشدن در معنویتی بی انتها و جدال برای از بین بردن قاب ها و قالب های دست و پا گیر همواره از دغدغه های زندگی من بوده است. شاید به این دلیل درونمایه آثارم را چنین انتخاب کردم که خود نیز در مقطعی از زمان زندگی درگیر چنین حالاتی بودم و دوست داشتم برای رسیدن به کمال و معنویت تلاش کنم.»

با این حال حسینی، هنرمندی است که تحت هیچ شرایطی به طبقه بندی مخاطب در نمایشگاه ها اعتقاد ندارد. این را می توان از محتوای نمایشگاهش دریافت. او برای تمام مخاطبان حاضر در نمایشگاه درباره کار توضیح می دهد. شفافیت و یکدست بودن روح انسانی در آثار وی برخی مخاطبان از جمله خود مرا تحت تاثیر قرار داده است. اینطور به نظر می آید که محتوا در مجسمه های این هنرمند بیش از تکنیک و ترکیب بندی و جنبه های بصری و تصویری غالب بوده اند.صفا حسینی دارای مدرک کارشناسی رشته مجسمه سازی از دانشکده هنرهای زیبا تهران و در حال حاضر در یک کارگاه مجسمه سازی به فعالیت مشغول است. این هنرمند که اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری سیحون تجربه می کند، تاکنون در گالری های موزه هنرهای اصفهان، گالری ممیز خانه هنرمندان ایران و چهارمین دوسالانه مجسمه سازی در کنار سایر هنرمندان مجسمه ساز به ارائه اثر پرداخته است.

نمایشگاه صفا حسینی روز شنبه دهم تیرماه در گالری سیحون افتتاح شد و به مدت یک هفته در این گالری ادامه خواهد داشت.