آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۵
اخبار اقتصادی
۱۰

ارز روبه رشد؛ طلا در حال سقوط

گروه اقتصادی: قیمت طلا و انواع سکه از اواسط سه هفته گذشته تا پایان هفته پیش با افزایش مواجه بود، اما معاملات امروز حاکی از توقف روند صعودی برخلاف هفته های قبل و افزایش روز گذشته قیمت جهانی طلا در هر اونس است.

در روز ابتدایی این هفته انواع سکه با کاهش قیمت مواجه است و معاملات روزانه نیز همچنان روند نزولی قیمت سکه را تشدید می کنند؛ بطوری که سکه طرح حضرت امام (ره) یک میلیون و 425 هزار ریال به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته 40 هزار ریال کاهش یافت و یک میلیون و 415 هزار ریال خریداری شد که قیمت خرید آن نیز با کاهش 15هزار ریالی مواجه بود.

در عین حال صرافان نیز از روند کاهنده قیمت این نوع سکه خبر می دهند و معتقدند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان قیمت هر اونس طلای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است و با ادامه این جنگ تاثیرات جنبه عکس به خود گرفته و قیمت طلا را کاهش داده است. اما گزارش ها حاکی از آن است که در پی بر ملا شدن یک اقدام تروریستی در انگلیس و همچنین شکست تلاش های دیپلماتیک برای پایان جنگ در لبنان، بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

در بازار مبادلات کالای نیویورک (نایمکس) طلا برای تحویل فوری افزایش پنج دلار و 4 سنتی یا8\0 درصدی یافت و به 641 دلار و 29 سنت در هر اونس رسید.