آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۲
ورزش
۸

ورزش جهان

معجزه نیستلروی!

گروه ورزش- در ادامه رقابت های لالیگا اسپانیا در هفته دهم تیم رئال مادرید با نتیجه پرگل 4 بر یک اوساسونا را شکست داد. رودفان نیستلروی مهاجم هلندی رئال به تنهایی چهار گل تیمش را در دقایق 11، 27، 44 و 83 به ثمر رساند تا بهترین بازیکن میدان شود. تک گل اوساسونا توسط فیلهووالدو (64) زده شد. جواد نکونام هافبک ایرانی اوساسونا 90دقیقه در ترکیب ثابت قرار داشت، ولی در مقابل هافبک های توانمند رئال نتوانست کاری انجام دهد. در یکی دیگر از بازی های حساس اسپانیا بارسلونا در نیوکمپ میزبان زارگوزا بود و موفق شد با درخشش رونالدینو که هر 3گل تیمش را زد، از سد حریف عبور کند و درصدر جدول لالیگا قرار گیرد. تک گل زارگوزا توسط میلیتو (17) به ثمر رسید. سایر نتایج لالیگا: رئال سوسیه داد یک- اسپانول یک، راسینگ صفر- سویل صفر، جیمناستیک صفر – دیپور تیولاکرونیا صفر، ختافه یک – رئال مایورکا صفر، سلتاویگو یک – رکورتیو 2، رئال بتیس 2، لوانته یک.

برزیل قهرمان جهان شد

گروه ورزش- تیم فوتبال ساحلی برزیل در خانه خود و در شهر ریودوژانیرو با شکست 4 بر یک اروگوئه قهرمان مسابقات جام جهانی ساحلی شد. برزیل در این دوره از مسابقات در تمام بازی ها به پیروزی رسید. در دیدار رده بندی تیم ملی فرانسه قهرمان دوره قبل با مربیگری کانتونا، پرتغال را 6 بر 4 شکست داد و به مقام سوم رسید. ایران هم در این مسابقات حضور داشت که در دور مقدماتی با 3 باخت حذف شد.

کره شمالی قهرمان جوانان آسیا

ایسنا- تیم ملی فوتبال جوانان کره شمالی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا بزرگ ترین افتخار فوتبال این کشور در 20سال اخیر را به دست آورد. در دیدار نهایی این مسابقات کره شمالی در ضربات پنالتی تیم ژاپن را شکست داد و به قهرمانی رسید. سرمربی کره گفت: «خوشحالم که توانستیم این جام را به دست آوریم، اما باید به این راه تا حضور در جام جهانی که در کانادا برگزار می شود، ادامه دهیم.» همچنین سرمربی ژاپن پس از شکست گفت: «ناامید شده ام. ما شش دفعه بدشانس بودیم، کره بسیار بهتر از ما بود و خیلی خوب بازی کرد و من این نتیجه را قبول دارم». در پایان این رقابت ها شیم یونگ سونگ مهاجم تیم کره جنوبی به عنوان بهترین گلزن و تیم کره شمالی جایزه بازی جوانمردانه را از آن خود کرد.