آرشیو یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۱۳
جهان
۳

هشدار حماس به عباس: در دام کنفرانس صلح امریکایی اسرائیلی گرفتار نشوید

گروه بین الملل: با نزدیک شدن زمان برگزاری کنفرانس صلح اسرائیل و فلسطین به رهبری امریکا، رهبران حماس در غزه و سوریه، به رئیس جمهوری فلسطین، محمود عباس هشدار دادند در دامی که امریکا و اسرائیل پهن کرده اند، نیفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین که در اجتماع هزاران فلسطینی در روز عید فطر سخن می گفت، از محمود عباس به خاطر اتخاذ تصمیم برای شرکت در این کنفرانس انتقاد کرد. وی خطاب به محمود عباس و جنبش فتح گفت:«در دام این کنفرانس نیفتید. بار دیگر بر سر بیت المقدس و تمامیت و قدرت ما مصالحه نکنید.»

از سوی دیگر، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در سوریه با تکرار اظهارات اسماعیل هنیه، در پیام خود به مناسبت عیدفطر اسرائیل و امریکا را متهم کرد که از اختلافات به وجود آمده میان گروه های فلسطینی سوء استفاده کرده و سعی دارند شرایط خود را در مذاکرات به طرف فلسطینی تحمیل کنند.

خالد مشعل که در استودیوی رادیو حماس سخن می گفت، اعلام کرد: «حماس و متحدانش درخواهند یافت که آنچه آنها به دنبالش بودند، سرابی بیش نبوده است.»اسرائیل و جنبش فتح امیدوارند در این کنفرانس صلح که ماه آینده برگزار خواهد شد به توافق صلح پایدار دست یابند. اسرائیل تمام تلاش خود را بر این متمرکز کرده است تا ابهامات برخی از توافقنامه های پیشین را در خصوص مسائلی نظیر مرزهای کشور فلسطینی، به دست گرفتن کنترل بیت المقدس و راه حلی برای بازگشت پناهندگان فلسطینی که از سال 1948 پس از تشکیل رژیم صهیونیستی آواره شده اند، حل کند.