آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
سیاسی
۲

برای رفع مشکل پرداخت حقوق و عیدی 36 هزار میلیارد ریال به کارکنان شاغل و بازنشسته اختصاص یافت

با تصویب مجلس مبلغ 36 هزار و 300 میلیارد ریال از محل جابه جایی در اعتبارات هزینه و صرفه جویی جهت پرداخت حقوق، مزایا، عیدی و سایر هزینه های پرسنلی کارکنان شاغل و بازنشسته و موظفین و کارکنان قرار دادی اختصاص یافت.

به گزارش فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروزمجلس جزئیات لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال 1386 کل کشور را بررسی و به پیشنهاد کامران نماینده اصفهان مبنی بر بازگشت به لایحه دولت رای مثبت دادند.

براساس ماده واحده این لایحه که به تصویب نمایندگان مجلس رسید به منظور رفع مشکلات اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی در زمینه حقوق، مزایا، عیدی و سایر هزینه های پرسنلی کارکنان شاغل و بازنشسته و موظفین و همچنین کارکنان قرار دادی شاغل در دستگاه های اجرایی و نیز سایر هزینه های اجتناب ناپذیر آنها به دولت اجازه داده شد در قالب این قانون و مشروط به عدم افزایش در سقف بودجه عمومی دولت در سال 1386 تا سقف 36 هزار و 300 میلیارد ریال از ردیف های بودجه جابه جایی انجام دهد.

بر این اساس دولت مجاز خواهد بود این کار را با اولویت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران استانها و سازمان های بازنشستگی لشکری - کشوری انجام دهد.

نمایندگان مجلس با 153 رای موافق، 23 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن، کلیات این لایحه یک فوریتی را در جلسه علنی دیروز تصویب کردند.

153 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور خواستار رسیدگی سریع برای خروج از بحران در صنعت قند کشور شدند.