آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
سیاسی
۳

آیت الله سیداحمد خاتمی: نظارت استصوابی گامی برای سالم سازی مجلس است

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نظارت استصوابی را گامی در مسیر سالم سازی مجلس شورای اسلامی دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگوبا ایرنا در پاسخ به این سوال که در برخی محافل اظهار شده برخی گروه های سیاسی از همه افراد خواسته اند تا در انتخابات ثبت نام کنند تا با رد صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، هجمه ای علیه این نهاد ایجاد شود، گفت: به نظر می رسد این برنامه نخ نما شده است. وی تاکید کرد: تشکلهای حزبی و گروهی به صورت منطقی، درست و صحیح کار خود را انجام دهند و خط قرمز آنها باید نظام باشد و بعضی از برخوردها، مسئله تضعیف شورای نگهبان نیست بلکه در حقیقت تضعیف اساس نظام است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: اینکه تعیین کنننده احراز صلاحیت چه کسی باشد، باید براساس قانون عمل کرد و به آن پایبند بود. وی تصریح کرد: قانون اساسی احراز صلاحیت ها را به شورای نگهبان واگذار کرده و این نظارت هم اگر بخواهد استطلاعی باشد ماده قانونی نمی خواهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این پرسش که مقابله با نظارت استصوابی با چه هدفی صورت می گیرد؟، گفت: اگر قرار است واجدین شرایط بیایند، شورای نگهبان تائید می کندولی اگر قراراست با غوغاسالاری کاری کنیم که نامحرم ها بیایند، نظارت استصوابی گامی در مسیر سالم سازی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

آیت الله خاتمی افزود:کسانی که می گویند مردم تعیین صلاحیت کنند، آیا چنین چیزی امکان پذیر است و در کجای دنیا مردم تعیین صلاحیت می کنند که در ایران اینگونه عمل شود.