آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
گفتگو
۱۷

مشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: رسالت، اخبار کمیسیونهای تخصصی مجلس را پوشش نمی دهد

شهریار مشیری،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که روزنامه رسالت اخبار مربوط به کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی را انعکاس نمی دهد.

مشیری در این خصوص اظهار داشت:رسالت روزنامه نسبتا خوبی است و مطالب خوبی نیز در زمینه های مختلف منتشر می کند. نحوه توزیع این روزنامه در نقاط مختلف کشور نیز مناسب است.اما روزنامه رسالت در انعکاس اخبار کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی و حداقل کمیسیون آموزش و تحقیقات که بنده عضو آن هستم ضعیف عمل می کند.خبرنگار پارلمانی روزنامه رسالت باید در این زمینه فعالتر و مانند دیگر خبرنگاران حوزه مجلس از طریق کمیسیون ها نسبت به معضلات آموزش عالی و آموزش و پرورش و مطالبات معلمان آگاهی حاصل کند.

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی افزود:من بارها مشاهده کرده ام که روزنامه رسالت تنها به انعکاس آنچه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می گذرد پرداخته است.اما این اخبار را مخاطبان و مردم می توانند از طریق صدا و سیما نیز مشاهده کنند.پس نقش یک روزنامه و رسانه در این خصوص چیست؟مردم کنجکاو هستند تا بدانند در کمیسیونهای مختلف چه می گذرد. همچنین برخی مسائل آموزشی خارج از مجلس شورای اسلامی مطرح می شود که اعضای کمیسیونها در طرح و بررسی آنها نقش عمده ای دارند.از این رو دامنه فعالیت اعضای کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی تنها محصور در پارلمان نیست و در بیرون مجلس نیز مسائل مختلف طرح شده می توانند از سوی اعضای کمیسیونهای مختلف مورد نقد و برسی قرار گیرند.از این رو روزنامه رسالت باید توجه بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشد.