آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
زندگی
۱۸

سلامت و زندگی سیب تقویت کننده قوای فکری

خوردن یک عدد سیب در روز ریه و مغز را قوت می دهد. برای خفقان وتنگ نفس نافع است. اشتهاآور بوده، رنگ روی را روشن می کند و قلب را قوت می دهد. سیب مولد خون است وخوردن سیب پس از صرف غذا برای تقویت لثه ها مفید است. سیب دارای ویتامین ب نیز هست و به همین جهت برای بیماری های اعصاب مفید می باشد. سیب مقوی مغز است و به همین جهت برای افرادی که کارهای فکری می کنند فوق العاده مفید است. سیب معده را ضدعفونی می کند و آب آن تب بر است. سیب دارای آهن و فسفر و ید می باشد. آهنش برای خون و فسفر برای قلب و یدش برای تقویت غدد نافع است. خوردن سیب به صورت کاملاجویده شده دهان را ضدعفونی می کند. اسید اوریک و دیگر سموم را که جمع شده اند حل کرده و غده های بزاق دهان و ترشحات معده را تقویت می کند.

از مسهل ها و ملین های رنگارنگ فرار کنید

بسیاری از مردم فریب آگهی های رنگارنگ و بی ارزش ذره های ملین را می خورند و بعد از غذا از آنها استفاده می کنند و خود را به این دارو عادت می دهند. در ایران نیز این داروهای ملین به اسامی مختلف حتی به اسامی پزشکان قدیم ساخته شده و عده ای آنها را خریده و بعد از غذا مصرف می کنند و به آنها عادت کرده اند. پزشکان توصیه می کنند حتی المقدور از خوردن مسهل و ملین پرهیز شود و بدن خود را به این سموم عادت ندهند و سعی شود با میوه ها و سبزی های مختلف مزاج خود را مرتب نمایند.

کلیه های خود را تقویت کنید

سوء تغذیه و عدم رعایت تنوع در غذا و همچنین خوردن غذایی بیش از مقدار خوراکش در بدن انسان مسمومیتی ایجاد می نماید که باعث خرابی کلیه ها می گردد و چون کلیه ها مامور اخراج سموم بدن هستند خرابی آنها شخص را مسموم و علیل و ناتوان می سازد و به امراضی از قبیل فشار خون و غیره مبتلامی نماید. برای معالجه باید از میوه های زیر استفاده شود همانند خیار، هندوانه و نیز تخم خربزه، تخم گشنیز، تخم خیار، دم کرده گیلاس، عناب، ترنجبین، آب کاهو و آب هویج.