آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
شهرستان ها
۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی: تدوین توانمندی های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تدوین توانمندی ها جهت تشخیص اولویت های سرمایه گذاری در زیربخش کشاورزی از اصلی ترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است.

سلمان شفاعت در نشست اعضای ستاد تشویق و حمایت سرمایه گذاری آذربایجان شرقی افزود: در راستای جلب و جذب سرمایه گذاران بیشتر به بخش کشاورزی، این سازمان اقدام به تدوین توانمندی ها و تعیین اولویت های سرمایه گذاری برای مطالعه کنندگان و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این بخش ها کرده است. وی تاکید کرد: کارشناسان این سازمان امیدوار هستند با تعیین اولویت ها در این بخش، اهداف توسعه و سیاست های توسعه ای کشور تحقق یابد. شفاعت یادآور شد: جاری بودن رودخانه های دائمی پرآبی چون ارس، قزل اوزن و آجی چای در داخل حوزه های آبریز استان، وجود منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در حاشیه مرزی شمال استان می تواند به عنوان امکانات بالقوه برای سرمایه گذاران مطرح است.

وی اضافه کرد: همچنین آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و چهارراه تجاری شرق و غرب و آسیای میانه و داشتن مرز مشترک با دو کشور خارجی در شمال این استان و برخورداری از منابع طبیعی، اقلیم مستعد و خاک حاصلخیز، دارای استعدادهای بالقوه برای سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه در کوتاهترین زمان ممکن است.