آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
شهرستان ها
۶

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان: تشکیل شوراهای حل اختلاف امور فرهنگی و مطبوعاتی، قدم مثبتی در بخش فرهنگی است

رئیس شوراهای حل اختلاف و رئیس هیئت منصفه مطبوعات خوزستان گفت: امیدواریم شورای حل اختلاف امور فرهنگی و مطبوعاتی استان پایه کار خود را براساس صمیمیت و صلح و ایجاد سازش و در جهت اهداف ماده 134 برنامه چهارم قراردهد.

ناصر زایری در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف امور فرهنگی و مطبوعاتی استان خوزستان اظهار داشت: سالهاست که کشورهای جهان سیاست های کیفری از جمله سیاست عدالت کیفری را تجربه کرده اند و علمای قضائی مخصوصا در بخش کودکان، نوجوانان و جوانان سیاست های جدیدی را ارائه داده و تلاش کرده اند سیاست کیفری را به صورت ریشه ای تغییر دهند.

وی افزود: با تشکیل شوراهای حل اختلاف امور فرهنگی و مطبوعاتی، قدم مثبتی است که در بخش فرهنگی برداشته شده است.

زایری اظهار داشت: در بخش مطبوعات، تا جایی که نیاز به حضور هیئت منصفه نبوده و جرم نیز از جمله جرایم عمومی نباشد و نیازی به دخالت دادستان وجود نداشته باشد شورای حل اختلاف می تواند به جای دادگاه های مطبوعات وارد شده و سازش ایجاد کند.

زایری عنوان کرد: از آنجا که در شوراهای حل اختلاف روندهای قضائی دادگاه ها و زندان ها مانند انگشت نگاری و سابقه کیفری وجود ندارد، از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده در ابعاد مختلف رخ دهد جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: گرچه شوراها هنوز به هدف نهایی که از تشکیل آنها پیگیری می شود نرسیده اند و هنوز در ابتدای راه هستند ولی کارهای بزرگی در زمینه های صلح، سازش و پیشگیری از جرایم احتمالی آینده پرونده ها انجام شده است.