آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
شهرستان ها
۱۹

تجلیل از آموزشیاران برتر نهضت سوادآموزی در مهربان

مهربان - خبرنگار رسالت:

به شکرانه ریشه کنی بی سوادی در روستای دورافتاده دهدولان منطقه مهربان در مراسمی از آموزشیاران برتر نهضت سواد آموزی منطقه مهربان تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی امام جمعه مهربان در این مراسم درسخنانی سواد را مقدمه ای برای بالارفتن معرفت دینی دانست و خطاب به آموزشیاران نهضت سوادآموزی تاکید کرد: کار شما تنها یک ابلاغ کارگزینی نبوده، بلکه شما آموزشیاران در این مقطع حساس مسئولیت سنگینی دارید و نباید خود را در چارچوب وظایف اداری مسئول بدانید. امام جمعه مهربان افزود: خدمات بزرگی توسط نهضت سوادآموزی در کشور صورت گرفته است ولی بزرگترین خدمت نهضت سوادآموزی آن بوده است که با باسوادکردن ساکنان روستاهای دورافتاده جلوی سوءاستفاده فرصت طلبان را در انتخابات گرفته است و دیگر امروز یک روستایی حتی در دورترین نقاط مجبور نیست رای خود را به دیگران فاش نماید و به برکت نهضت سوادآموزی خود، توانایی نوشتن رای خود را دارد و دیگر فرصت طلبان نمی توانند در رای افراد ساکن در روستاها و شهرها به خاطر بیسوادی به راحتی اعمال نفوذ کنند. احمدی در ادامه نهضت سوادآموزی را یکی از ابتکارات بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران ماهیت فرهنگی است و انقلاب اسلامی ایران ریشه در معنویت انبیای الهی دارد، امام جمعه مهربان سیاست حکومت های گذشته را بی سواد نگهداشتن مردم دانست و افزود: در طول تاریخ حکومت ها آگاهی مردم را باعث ایجاد مزاحمت خود می دانستند و احساس می کردند که با افزایش آگاهی مردم، مطالبات آنها نیز بیشتر می شود، در حالی که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این مهم تاکید داشتند که ما اگر بخواهیم این انقلاب را ماندگار کنیم باید مردم را باسواد کنیم. احمدی کارنامه نهضت سوادآموزی را درخشان دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برکات و عملکرد شایسته دو نهاد مقدس نهضت سوادآموزی و جهاد سازندگی حتی در دورترین نقاط روستایی نیز مشهود بوده است.

جعفر حسن پور رئیس آموزش و پرورش منطقه مهربان نیز از آموزشیاران و کارشناسان نهضت سوادآموزی خواست توجه به ریشه کنی بی سوادی در روستاهای بزرگ و پرجمعیت را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و تلاش نمایند تا این منطقه از لحاظ ریشه کنی بی سوادی به یک الگو تبدیل شود.