آرشیو چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۸
شهرستان ها
۱۹

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی: هلال احمر و آتش نشانی باید در برابر حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل داشته باشند

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ازهلال احمر و آتش نشانی خواست برای هر حوادث طبیعی نظیر زلزله بطور کامل آماده باشند.

محمد اشرف نیا در نشست کارگروه آمادگی ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی از شهرداری ها و متولیان امور شهرسازی خواست با نظارت دقیق و طرح های عمرانی ساخت و سازهای پیمانکاران و اماکن شخصی آنان را ملزم کنند از مصالح استاندارد و با کیفیت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی نیز باید با اجرای کامل وظایف خود بر استحکام ساختمان های مسکونی در حال ساخت در شهرهای استان نظارت کامل داشته باشند. اشرف نیا همچنین از آمادگی دستگاه های عضو کارگروه حوادث غیرمترقبه در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله اظهار داشت: در صدور پروانه های ساختمانی چند طبقه باید موازین ایمنی و کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی این ساختمان ها در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه بطور دقیق بررسی شود. وی همچنین از شهرداری خواست گزارش کامل جذب میزان تسهیلات تخصیصی به بازسازی بافت های فرسوده شهر تبریز را ارائه دهند. براساس این گزارش، رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از ذخیره سازی مایحتاج و ارزاق مورد نیاز مردم شامل گندم، برنج، روغن و قند و شکر خبر داد و گفت: این ارزاق عمومی در پنج نقطه آذربایجان شرقی ذخیره سازی شده و می تواند مصرف سه ماه استان را در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه تامین کند. رئیس مسکن شهرسازی استان آذربایجان شرقی همچنین در این نشست از اجرای طرح جدید مطالعات و بررسی 30 نقطه گسل های فعال تبریز از سوی متخصصان زمین شناسان خبر داد و گفت: نتایج این مطالعات در کوتاهترین زمان ممکن به این سازمان گزارش خواهد شد. حسین خلیل مرد ادامه داد:30 نقطه امن برای اسکان آسیب دیدگان احتمالی از حوادث غیرمترقبه در تبریز شناسایی شده است.