آرشیو پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۶۳۵۵
اقتصادی
۴

بحران شدید اقتصادی70درصد مردم ایتالیا را بشدت نگران کرده است

بر اساس آمار رسیده ازسازمان Eurispes تا سال 2008 میلادی فقط یک سوم خانواده های ایتالیایی از درآمد مکفی برای زندگی روزمره برخوردارند در حالی که درصد افرادی که درخواست وام کرده و با مشکل اقتصادی برخورد کرده اند بشدت رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش شهروندان ایتالیایی از سیاستهای اقتصادی دولت بسیار ناراضی بوده خواهان اقدامی ضرب الاجلی جهت بهبود وضعیت مالی خانواده های ایتالیایی شده اند.

سازمان مزبور گزارش می دهد که 32/1درصد مردم از سقوط و وخامت وضعیت اقتصادی خانواده ها شکایت داشته و تعداد درخواست کنندگان وامهای درازمدت 17/6درصد افزایش یافته است. در نهایت شمار خانواده هایی که در مرز فقر و انحطاط شدید اقتصادی قرار دارند بشدت رو به رشد بوده و افرادی که در روی خط فقر حرکت می کنند 15 میلیون نفر می باشند و تعداد خانواده هایی که در مرحله بحران مالی هستند به 5 میلیون و یکصد هزار فقره رسیده که این رقم 23درصد خانواده های ایتالیایی را تشکیل می دهد. درآمد 20 میلیون کارگر و کارمند 10 درصد از سایر شهروندان اروپایی چون آلمانیها کمتر بوده و به جرات می توان گفت دستمزد اشتغال در ایتالیا از پایین ترین مبالغ دستمزد به شمار می رود.

به عقیده این تحلیلگران اقتصادی سازمان Eurispes راه نجات مردم ایتالیا از این بحران شدید اقتصادی فقط در کاهش مالیات بردرآمدی است که دولت از کارمندان ایتالیا اخذ می کند.

لازم به تذکر است /5 78درصد ایتالیایی ها مراتب نگرانی و عدم رضایت خود را از وضعیت اقتصادی کشورشان در یک سال اخیر اظهار داشته اند.