آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۳۹۰۷
ورزشی
۲۳

بحران در اردوی الاتحاد حریف سپاهان

گروه ورزشی در فاصله چند روز تا برگزاری دیدار حساس تیم های الاتحاد عربستان و سپاهان اصفهان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، بحران اردوی تیم عربستانی را فرا گرفت تا جایی که «سوازو» سرمربی این تیم برکنار شد.

این تصمیم در پی شکست الاتحاد مقابل الهلال عربستان و از دست رفتن صدر جدول لیگ باشگاهی این کشور اتخاذ شده است. الاتحاد قبل از آن در آخرین بازی مرحله رفت لیگ قهرمانان آسیا نیز با حساب 1-2 به سپاهان باخته بود. گفته می شود «گابریل کالدرون» آرژانتینی و سرمربی سابق تیم ملی عربستان جایگزین سوازو می شود. استوان سوازو 52 ساله از اواسط سال 2007 هدایت الاتحاد را برعهده گرفته بود.از سوی دیگر تهدید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز باشگاه الاتحاد را در وضعیت بدی قرار داده است.

این باشگاه با وجود این که بیش از 20 روز قبل مدارک کاروان باشگاه سپاهان را برای صدور ویزا دریافت کرده است برای صدور روادید کارشکنی کرده است تا از این طریق سپاهان را در شرایط بدی قرار دهد. در پی این کارشکنی ها، باشگاه سپاهان شکایت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد که AFC نیز خطاب به فدراسیون فوتبال عربستان تهدید به لغو دیدار الاتحاد با سپاهان کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای که رونوشت آن در اختیار باشگاه سپاهان قرار گرفته است به عربستانی ها هشدار داد با ادامه این روند کمیته انضباطی AFC جلسه فوق العاده تشکیل می دهد و علیه تیم الاتحاد تصمیم می گیرد.