آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۱
استان ها
۳۱

افتتاح شهر چاپ روزنامه خراسان

فاز نخست شهر چاپ روزنامه خراسان با حضور آیت ا... هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش «ایرنا»، فاز نخست شهر چاپ روزنامه خراسان همزمان با آغاز فعالیت 60 سالگی این نشریه افتتاح شد. در مراسم بهره برداری از فاز نخست شهر چاپ خراسان سردبیر روزنامه خراسان گفت: با بهره برداری از دستگاه های جدید ظرفیت چاپ این روزنامه از 60هزار شمارگان فعلی به 135هزار شمارگان در ساعت افزایش یافته است.

سعید احدیان افزود: دستگاه چاپ جدید قادر است هشت صفحه روزنامه را به صورت همزمان در اندازه 35 در 50 (قطع روزنامه های کشور) حتی با کاغذ گلاسه نازک و با کیفیت، چاپ و خشک کند. وی گفت: امکان چاپ مجله و کتاب در قطع وزیری با سرعت تولید بالاو محصولاتی در اندازه 25 در 35 نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که این دستگاه به توان شهر چاپ خراسان افزوده است. احدیان افزود: علاوه براین دستگاه چاپ ورقی هاید لبرگ SPeedmaster به همراه ورق تاکنی MBO و صحافی چسب گرم مولر مارتینی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. او اظهارکرد: در شهر چاپ خراسان خدمات پیش از چاپ شامل حروف چینی، طراحی، صفحه آرایی و لیتوگرافی دیجیتال نیز ارائه می شود.

احدیان اعلام کرد: فاز دوم شهر چاپ روزنامه خراسان سال آینده به بهره برداری می رسد.