آرشیو دو‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۴۰۱۵
ورزش
۲۴

ادبایور: می توانیم قهرمان شویم

نمایش قدرت آرسنال

امانوئل ادبایور مهاجم توگویی تیم فوتبال آرسنال مدعی است کیفیت برد قاطع 0-3 این تیم بر نیوکاسل در مسابقات شنبه شب لیگ برتر انگلیس نشان دهنده ظرفیت و صلاحیت تیمش برای کسب جام های قهرمانی در این فصل و پایان دادن به سه سال «بی جامی و بی عنوانی» آرسنالی ها در صحنه های داخلی و خارجی است.

مردان آرسن وانژه فرانسوی هفته پیش در لیگ انگلیس 0-1 به فولام باختند و همین مسئله صدای این مربی 59 ساله را درآورد، اما توپچی ها با پیروزی 0-4 بر تئونت هلند در چارچوب دور سوم مقدماتی جام قهرمانان باشگاه های اروپا در چهارشنبه شب گذشته از وانژه دلجویی کردند و برد کوبنده در برابر شاگردان کیگان در شنبه شب ادامه ای بر آن دلجویی بود. در پایان مبارزه ای که فان پرسی هلندی با زدن دو گل از سه گل آرسنال چهره بارز آن بود. ادبایور گفت: «من به توانایی و کلاس بالای این تیم اعتقاد دارم و با دو برد اخیرمان اعتماد و حس مساعد هواداران خود را باز یافته ایم.

اگر این روال استمرار یابد و با همین شکل به بازی های خود ادامه بدهیم، قطعا برای فتح جام ها در ادامه فصل بی اقبال نخواهیم بود. لازم بود که بعد از لغزش در میدان فولام به این شکل قدرت نمایی کنیم و نشان بدهیم که ارسنال چه توان فنی بالایی دارد.»

دنیلسون مهاجم جوان برزیلی آرسنال نیز در این مسابقه برای تیمش گلزنی کرد تا پس از سه سال عضویت در جمع توپچی ها اولین گلش را در لیگ برتر به ثمر برساند. با این برد آرسنال برای دست کم 24 ساعت با چلسی و لیورپول در صدر جدول لیگ برتر همپا شد اما بازی عصر دیروز چلسی با تاتنهام و مسابقه دیشب لیورپول با استون ویلامی توانست دوباره معادلات را به سود رقبای آرسنال کند. ازوقایع جالب هفته سوم لیگ برتر انگلیس شکست 1-4 تیم «معمولا خوب و موفق» بلک برن در زمین وستهام بود.