آرشیو شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۶۱۱
بورس - شرکت ها
۱۱

با وجود اعلام مدیرعامل و ارائه نشدن گزارش های مالی

آیا «شپنا» امروز بازگشایی می شود؟

فارس- مدیرعامل پالایش نفت اصفهان از بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت طی امروز خبر داد.

منوچهر آقانژاد در پاسخ به این سوال در خصوص دلیل طولانی بودن توقف نماد معاملاتی این شرکت اظهار داشت: سازمان بورس در مورد پیش بینی سود سال مالی 87 این شرکت سوالاتی داشت که طی جلسه ای به این سئوالات پاسخ داده شد. آقانژاد ادامه داد: آیین نامه های جدید در حالی ابلاغ شده و روش های نرخ گذاری در شرایطی تغییر کرده که در برابر عدم وجود مشکلی در این موارد، سازمان بورس نمی توانست درباره مغایرت ها تصمیم گیری کند.

وی افزود: در چند روز گذشته جلسه ای با برخی مسوولان سازمان بورس برگزار و طی آن مغایرت صورت های مالی مرتفع شد تا نماد معاملاتی این شرکت امروز مورد بازگشایی قرار گیرد.

مدیرعامل پالایش نفت اصفهان در برابر این سوال که سود پیش بینی شده سهام این شرکت به چه میزان است، پاسخ داد: تا قبل از اعلام رسمی سازمان بورس، رقم سود را نمی توان بازگو کرد اما با توجه به تعمیرات اساسی (Over Haul) در پیش رو، سود سال مالی پیش بینی شده برای سال مالی 87 کمتر از سود سال قبل خواهد بود.

آقانژاد با بیان این نکته که همگان از تعمیرات اساسی پالایش نفت اصفهان مطلع بودند، در مورد زمان این اقدام گفت: این اقدام بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و در مهرماه انجام خواهد شد و بین 20 تا 25 روز زمان خواهد برد.

وی در خصوص اینکه طی سه ماه ابتدایی سال چند درصد از سود پیش بینی شده محقق شده، گفت: تا کنون یک چهارم (معادل 25درصد) از سود پیش بینی شده پوشش داده شده است و در صورتی که قیمت نفت ثابت باشد، کل سود اعلامی تا پایان سال محقق خواهد شد.